Senaste nytt

Använda Nordic Choice-poäng hos partners

Lobo

Medlem
Har vid tidigare tillfällen växlat över NC-poäng till presentkort hos TUI (50000–>2000SEK har jag för mig), nu finns inte TUI längre kvar som partner och då inte heller möjligheten att växla över poäng. Någon som har koll på om det är några ”spännande” partners på gång under våren?

Är väldigt tunt med alternativ för tillfället, känner inte för att köpa resväskor till hela släkten .

Har ca: 350000 poäng och planen var att växla över till TUI men får tänka om, några tips vad (om något förutom vouchers på hotellnätter) man kan göra med poängen?
 

palmen

Moderator
Varför inte bo på hotell för poängen? Det är normalt det bästa värdet.
Vilka eventuella partners som kommer framöver lär vara konfidentiellt och inget som får delas här om nu någon sitter på sådan info.
 

Lobo

Medlem
Absolut bästa värdet, bor dock inte speciellt mycket på hotell privat i Norden/Europa. Skall vara nya partners på gång in så tiden får väl utvisa vad det blir.

Har kört en ”växlingssnurra” via Coop till NC vid ett par tillfällen men kan ju alltid dra Coop till TUI .
 

fcx

Medlem
Spontant skulle jag säga att poängen bor säkrare hos NC än TUI just nu, vilket kanske är anledningen till att växlingen stoppats?
 

Lobo

Medlem
Det ligger nog något i det, likt situationen med Hertz som även de har stoppat alla överföringar av poäng (sist jag kollade iaf) men beror väl på att de är konkursmässiga.
 
Toppen