Senaste nytt

British Airways multi carrier award med Avios

Homer

Medlem
Förrutom att betala per segment finns det ytterligare en möjlighet att använda Avioser som få
känner till, huvudsakligen för att det inte är en bra deal - men undantagsvis kan det kanske vara det.

Under
"Partner Airlines"
Reward flights | Executive Club | British Airways

Finns den här tabellen
"Avios costs for booking on two or more oneworld airlines"
Multi Carrier - Avios costs for multi-carrier reward flights


  • The Avios amount for reward flights in premium economy will be 1.5 times the Avios amount shown; for business class it will be 2 times, and for first class it will be 3 times. Taxes, fees and carrier charges increase on a sliding scale from economy up to first class.



Avios Multi.jpg
 

Canadien

Medlem
Man räknar hela resan t o r om jag förstått rätt, så en t o r Stockholm-New York (ca 8000 miles) I business blir 60k × 2 ?
 

Homer

Medlem
Ser ut som det, bra deal är det förmodligen bara om det handlar om udda resmål som kräver många byten med flera olika bolag,
tänk "round the world tickets"
Jag har aldrig bokat en sån här biljett så jag vet inte med säkerhet, @Senator och @agehall har säkert stenkoll
 

agehall

Medlem
Jag kände inte ens till att det gick. Kan tänka mig att det finns en del intressanta sätt att nyttja detta på, men jag har inga exempel på rak arm.
 

gunry

Medlem
Vet ni om det går att nyttja companion voucher på sådana här bokningar? I så fall är det ett rätt bra sätt att bränna 200000 avios.
 

Homer

Medlem
Värt att notera att kostnaden för multi-carrier rewards INTE ändrades efter senaste höjningen... (https://www.businessclass.se/forum/threads/british-airways-executive-clubs-award-på-partnerflygbolag-kommer-att-ändras-fr-o-m-2019-may-30.96562/ )


Hittade detta exempel på Headforpoints

UK to Australia
19,822 miles = 200,000 Avios return in Business, 300,000 in First

Heathrow to Tokyo Haneda (Japan Airlines) 5,957 miles
3 day stopover
Tokyo Narita to Brisbane (Qantas) 4,426 miles
Holiday
Cairns to Hong Kong (Cathay Pacific) 3,451 miles
3 day stopover
Hong Kong to Manchester (Cathay Pacific) 5,988 miles





Ytterligare ett exempel på när det är bättre affär att använda multi-partner än sektorsbaserade redemptions, från
Your guide to spending Avios | 2019 edition - FlyerTalk Forums



MP_RTW.png




(notera att nedan har de använt kostnaden för BA off-peak)
Std_RTW_02.png

 
Toppen