Senaste nytt

Använda Amex istället för Oyster Card i London

lilly k

Medlem
Jag skulle definitivt rekommendera dig att ta tuben/DLR alternativt båten ut till Greenwich. Parken är jättefin, finns många bra matställen i Cutty Sark. Som grädden på moset så får du utöver allt detta en riktigt vacker utsikt över London!

Tar du båten så rekommenderar jag dig att avgå från Embankment - Då får du åka förbi alla sevärdheter, likt Big Ben, Westminister, Towern Bridge, Tate Modern etc och få prime view från mitt i floden.

Förresten, om du har ett Amex, skaffa inget oyster card! Använd istället contactless på ditt Amex-kort.

Det här var spännande, hur använder man AMEX-kortet menar du?
 

dino_81

Medlem
Förutsatt att man har ett AmEx-kort med RFID i då. Annars funkar det inget vidare. Och föresten, det funkar väl med vilket kort som helst som har RFID?

Ja, som jag förstår det fungerar "alla" kort utrustade med denna funktion.

Om kortet har möjlighet till contactless paymant framgår av symbolen (liknar symbolen för "wi-fi") på kortet.
 

flonken

Medlem
Ja, som jag förstår det fungerar "alla" kort utrustade med denna funktion.

Om kortet har möjlighet till contactless paymant framgår av symbolen (liknar symbolen för "wi-fi") på kortet.
Funger toppen att köra med Amex istället för Oyster Card.
Har ej testat med annat kort.

Symbolen:
Convenient-Step1-309x170.jpg
 
På EuroBonus-kort finns ju både den symbolen och Mastercard. Borde innebära att du kan ladda kortet via "travel cash" med pund och sedan tjäna poäng på att åka subway, Om man nu inte har ett kreditkort kopplat till Eurobonus såklart.
 

agehall

Medlem
På EuroBonus-kort finns ju både den symbolen och Mastercard.
Detalj: På ett Eurobonuskort finns varken MasterCard-symbol eller RFID-symbol. Dessa finns däremot på travelcash-kort som SAS envist skickade ut till folk för ett tag sedan. Man ska dock inte blanda ihop dessa med riktiga Eurobonuskort.

Men ja, det borde gå att tjäna poäng på det precis som man lär tjäna poäng på om man använder sitt AmEx med RFID eller köper biljetter på stationen med det.
 

Homer

Medlem
Detalj: På ett Eurobonuskort finns varken MasterCard-symbol eller RFID-symbol.
Dessa finns däremot på travelcash-kort som SAS envist skickade ut till folk för ett tag sedan. Man ska dock inte blanda ihop dessa med riktiga Eurobonuskort.
.

Det gör de fortfarande, jag fick ett för 2 veckor sedan.
 
Toppen