Inte riktigt så att de är konkurrenter direkt......
Tror nog inte riktigt på bombardier cseries vilket jag fick bekräftat av några stora regionalbolag i Europa. Sukhoi får det tungt efter det som hände i Indonesien, vilket jag förstod långt senare inträffade då jag flög över Java på väg till Australien.
ATR har typ 70 %av flygen som säljs i spannet 50-90 passagerare och där får nog Q400 stryka på foten.......
Comac och MA 600/700 är från Kina och kommer alltid att få deras nisch.....
MRJ:n är nog för viktigt för Mitsubishi för att läggas ner, men där kan jag ha fel...... De är iaf på alla regionalmässor som finns.....
Givetvis är dessa modeller inte konkurrenter... Boeing & Airbus har ju iofs även mindre flygplan.
Har inte LH lagt in ganska stora beställningar på Cseries?? Sedan har ju Mavia 10st på beställning. Jag tycker den ser riktigt intressant ut, men det är bara baserat på det jag läst mig till
.
Jag håller med om Sukhoi.... Blir inte så sugen på att flyga den.
ATR har en ganska låg produktionsnivå för tillfället och har svårt att täcka efterfrågan. Där tror jag nog att det finns utrymme för utmanare.. Jag är dock lite svag för turboprop, så den får gärna bli kvar. Hoppas på ATR90 också (det har iofs ryktat lääänge om den).
Nya MRJ ser mycket intressant ut, så den hoppas jag på
Comac (och till viss mån Embraer) säljer ju som du påpekade på lägre pris. Inte så förtjust i E170....