Senaste nytt

Anfield i Hong Kong ( Med fru och junior )

henrik l

Medlem
En lite reflektion angående hotellen nära flygplatsen. Om man kommer sent på kvällen och skall vidare tidigt dagen därpå, alternativt att man kommer tidigt på morgonen och ska vidare på eftermiddagen kan det vara värt att bo när flygplatsen. Annars tar man sig med buss/airport express/taxi på 30-40 min in till de centrala delarna av HK för att insupa atmosfären. För ett år sedan kom jag runt 6.30-7.00 och skulle vidare runt 15-16, så det var en no brainer att ta bussen in till mitt andra hem:rolleyes: Marriott Courtyard i Sai Wan, käka frukost, sova lite och sedan tillbaka till HKG för en sen lunch i The Heaven och vidare till AKL. Det är med andra ord mycket smidigt att ta sig in till stan om man vet vart man ska och sedan tillbaka till flygplatsen på ganska kort tid.
 

OnlyAFool

Medlem
Inte helt nöjd med Regal Airport Hotel. Väldigt trevlig lobby, poolen var också trevlig(speciellt när man bor på 3 våningen och kan smyga ner i poolen även när den har stängt :rolleyes:) men bara ett enda eluttag i hela rummet! Förutom för det till tven. :(
 

Attachments

  • IMG_20151122_071541.jpg
    IMG_20151122_071541.jpg
    53,5 KB · Visningar: 203
Härligt bildreportage!

Bodde i Club-room på Harbour Grand senast jag var i Hong Kong. Gillar hotellet och loungen skarpt, men det bästa måste ju ända vara alla Egg Benedict man har att välja på till frukosten :) Hummer var helt klart min favorit.
Ingår egg Benedict i Club-room-priset? Eller kostar frukosten extra? Kollar på detta hotell till slutet av april. Kostar drygt 2000 per natt för Club-room. Är det värt det? Bra läge? Vad säger @Anfield?
 
Toppen