Senaste nytt

Anfield i Hong Kong ( Med fru och junior )

Dr. Miles

Expert
Därför kommer jag prova något av det närliggande hotellen sista natten nästa gång om jag har ett morgon flyg SAS 09:10
Ett annat västerländskt hotell som ligger i närheten är, Novotel Citygate i Tung Chung.
Det går sbabbt att ta sig till både Kowloon och Hong Kong ön med tåg.
Avståndet ät långt men det finns inte så många stationer på den linjen.
 
Last edited:

Naga

Medlem
NovoteCitygate är toppenbra, trevlig exekutiv lounge, shuttelbuss var femtonde minut till flygplatsen, tar 6 minuter. Bild är utsikt från rum på exekutiv plan 30.
Första buss avgår 06.00. Ska man besöka Buddhan och åka linbanan så köper man biljetter av hotellets Concierge och går förbi den ofta långa kön.
Outlet Citygate ligger i anslutning, lite amerikanskt i stil, inte jättebilligt men visst går det att fynda. Jag hittade ett par Armani Jeans i måndags eftermiddag för 680 HKD ! !
ImageUploadedByTapatalk1448023719.721704.jpg
 

Anfield

Medlem
NovoteCitygate är toppenbra, trevlig exekutiv lounge, shuttelbuss var femtonde minut till flygplatsen, tar 6 minuter. Bild är utsikt från rum på exekutiv plan 30.
Första buss avgår 06.00. Ska man besöka Buddhan och åka linbanan så köper man biljetter av hotellets Concierge och går förbi den ofta långa kön.
Outlet Citygate ligger i anslutning, lite amerikanskt i stil, inte jättebilligt men visst går det att fynda. Jag hittade ett par Armani Jeans i måndags eftermiddag för 680 HKD ! !
Visa bifogad bild 44344


Vi var där och såg detta hotell det såg trevligt ut vist hade dom en rätt stor pool med ?
 

Naga

Medlem
Ja det stämmer en stor pool fanns. Flygplatsen syns från rummet.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalk1448024334.378707.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1448024334.378707.jpg
    320,9 KB · Visningar: 160
Bodde också på Novotel för någon vecka sedan. OK hotell som verkar användas av flygcrew. En rulltrappa upp från hotellet så är man i gallerian. Samma intryck som ovan, kändes inte särskilt billigt (kanske billigt med Hong Kong mått), men det går att spendera lite tid där. Finns även ett gäng resturanger/pubar i området, de flesta av snabbmatskaraktär. Vi köpte inte biljetter av hotellets consierge till buddan utan köpte dem på plats vid kabinbanan. Ingen kö till att köpa biljetter, men bakom hörnet startade kön till kabinbanan, denna syntes inte från biljettkassan. Hade vi sett den hade vi nog avstått, ca 2 timmars kö. Personligen tycker jag inte det var något speciellt att se, vi gick till statyn och tog ett foto och ställdes oss i kö en dryg timme för att åka tillbaka igen, då det var mörkt ute. Enormt mycket folk. Man skulle säkert vara där tidigare på dagen, verkar som det är ett fint naturområde, tror även det finns möjlighet att gå uppför/nedför kullen. Såg att det fanns bussar och taxi upp på kullen, hade förmodligen varit ett snabbare alternativ. Tror kabinbanan tog ca 30 minuter enkel resa. Dagen efter tog vi shutteln vid 06.30 och var incheckade ca 15 minuter senare (tomt på folk) och knappt 15 minuter efter det var vi i Uniteds lounge och intog frukost. Ska man inte till buddan så är detta ett bra hotellalternativ att komma till på eftermiddagen om man har ett morgonflyg. Men en heldag utan buddabesök är enligt min mening lite overkill, då gallerian inte är jättestor. Om buddan ska besökas, se då till att få någon form av fast track biljetter, om det finns. Hotellet hade även en utomhuspool som vi inte hann pröva.
 

lillemannen

Medlem
Bodde själva på Citygate när jag ankom med SAS. Fick mitt rum direkt på morgonen, blev uppgraderad samt fri frukost där nere samma dag och middag på kvällen för jag inte skulle äta frukost dagen efter. Är platinum hos Accor
 
Toppen