Senaste nytt

Andamanerna - är det något att ha? Någon som varit där?

Var på Haveloc med familjen för ett par år sedan. Gillar man att dyka kan det rekomenderas annars finns det kanske inte jättemycket att göra. Kan dock varmt rekommendera det om man vill komma bort från vardagen då täckning saknas på princip hela ön förutom ett internet café i en liten by.
 
Var på Haveloc med familjen för ett par år sedan. Gillar man att dyka kan det rekomenderas annars finns det kanske inte jättemycket att göra. Kan dock varmt rekommendera det om man vill komma bort från vardagen då täckning saknas på princip hela ön förutom ett internet café i en liten by.
Ajdå, ingen täckning...

Hur var maten där?
 
Spännande resmål, det har jag också funderat på, dock än så länge stannat vid det. Vilka flygalternativ dit har du kollat på?
Det verkar vara via Indinen som gäller, så med Air India isåfall om det ska vara på sammanhängande biljett. Eller med någon av de indiska lågprisbolagen.
Men än så länge har jag bara kollat till Port Blair på huvudön, sedan får man ta sig vidare därifrån på något sätt. Det kanske finns direktflyg till någon av de mindre öarna också?
 

TDB

Medlem
Jeg var på Haveloc for 6-7 år siden. Da var det kun til Port Blair og Haveloc man kunne reise som utlending. Resten av Andaman var stengt for turister for å verne om naturen og stammefolkene som fortsatt bor der og på
Nikobarene. Jeg vet ikke om det er blitt noen endring på dette.

Jeg var kun i Port Blair en natt som posisjonering for fly til fastlandet så kan ikke si så mye om den byen. Haveloc derimot var et tilnærmet urørt indisk paradis. Da var det kun enklere bungalower og hytter i nærheten av stranden og ditto restauranter. Maten var solid og god indisk mat. Ikke noen fancy restauranter noe sted.
Det var nesten ikke mobil dekning på øya så det ble som en liten detox reise i seg selv... Internett på hotellet var tregt fra satellitt.

Er du vant med India og vet hva du kan forvente deg så er Andaman fantastisk. Forventer du deg internasjonal standard på hoteller og restauranter blir du skuffet. Jeg ville aldri vært oppholdet på Haveloc foruten. Det var fantastisk!!
 

Kimmen00

Medlem
Vad är ditt syfte med besöket?;)
Sentinel Island: American missionary "killed" by remote Indian tribe - CNN

Port Blair in the Andaman Islands. The island chain is home to a number of isolated tribes who have acted with hostility and violence towards outsiders.

Dessa sentineleser skall vara små (runt 150 cm)
Kanske var Bandarerna som skyddade Fantomen??

(ja jag vet att Fantomen bor i Bengali. Men de första åren typ 1939-1938 bodde han i en ruin på en ö i bengaliska viken. Innan han trollades till de djupa skogarna i Bengali nånstans i Indien. Inte förrän på sent 60-tal transporterades Bengali till östra afrika.)
Off topic jag vet.
 
Toppen