Senaste nytt

ANA:s nya Boeing 777 1:a klass och Business kabiner

Torsi

Medlem
ANA flyger frankfurt haneda med b787, någon som vet hur länge man har tänkt åka med den istället för b777?
 
ANA flyger frankfurt haneda med b787, någon som vet hur länge man har tänkt åka med den istället för b777?
Med tanke på att Japan är helt stängt förutom för Diplomater och Japanska medborgare som är på väg hem gissar jag att de flyger minimalt på sin tidtabell nu. Det kommer fortsätta tills Japan öppnar sina gränser troligen, och när det är vet vi ju inte. Jag sitter personligen och funderar på att boka av min ANA F över jul och nyår just nu just för att det är så oklart.
 

palmen

Moderator
Med tanke på att Japan är helt stängt förutom för Diplomater och Japanska medborgare som är på väg hem gissar jag att de flyger minimalt på sin tidtabell nu. Det kommer fortsätta tills Japan öppnar sina gränser troligen, och när det är vet vi ju inte. Jag sitter personligen och funderar på att boka av min ANA F över jul och nyår just nu just för att det är så oklart.
Jag har bokat av min ANA F över nyår, även om det rent teoretiskt kommer gå att resa då så är det för mycket osäkra faktorer för mig nu så bättre att resa senare, så resonerar jag.
 

eliee

Medlem
Med tanke på att Japan är helt stängt förutom för Diplomater och Japanska medborgare som är på väg hem gissar jag att de flyger minimalt på sin tidtabell nu. Det kommer fortsätta tills Japan öppnar sina gränser troligen, och när det är vet vi ju inte. Jag sitter personligen och funderar på att boka av min ANA F över jul och nyår just nu just för att det är så oklart.

Kort tillägg med anledning av att Japan publicerade en uppdatering av deras regler för inresande. (någorlunda off-topic)

Japan tillåter att utlänningar reser in i Japan förutsatt att man har ett permanent uppehållstillstånd, är en del av ett lärosäte, är i akut behov av vård från ett japanskt sjukhus motsv, är någon som hjälper till med utveckling av förebyggande av smittspridning eller att man har en japansk maka/make eller är född med åtminstone en japansk förälder.

Utöver att man måste uppfylla något av ovanstående behöver man ansöka om visum och där i specificera schema för de dagar man avser spendera i Japan. Vidare krävs att man spenderar 14 dagar i karantän i direkt anslutning till ankomst, oavsett om man är Covid+ eller Covid-.

Ovanstående gäller från 2020-08-28 tills vidare.

Sååå för gemene man är turism motsv borträknat för den närmaste framtiden, precis som nämns ovan.

Källa: The Ministry of Justice:Information related to Novel Coronavirus Infection(COVID-19) from Immigration Services Agency (Updated)
 
Toppen