ANA, Asiana eller Thai First

Diskussion i 'Star Alliance' startad av khybner, 23 Januari 2017.

1. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Ja Thai + Asiana menade jag. Tack :)

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Det beror ju på hur mycket du beställer in, dom har ju 3 huvudrätter (JA, du får alla om det finns, jag har själv ätit 2) bara i västerländska menyn, sedan med alla förrätter, desserter och allt på den japanska menyn så ja, du kan nog få rätt många rätter :D

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det är nog samma på Asiana, jag var dock i chock i coma efter de 9 rätter jag försökte peta i mig så var inte tal om att försöka få en till varmrätt :)

4. NotRyan

NotRyan Medlem

När jag åkte med nyss nämnda ANA-flight kom jag hem på torsdagen och var fortfarande sjuk på fredag kväll, så det har sina sidor :D

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har nog aldrig varit så förstörd efter en flygning som när jag flög ANA First till Haneda och sen skulle vidare med ANA First till Houston från Narita. Började nästa flight med att sova 7h på direkten :)

Smuffe, Brandten och khybner gillar detta.
  6. Zniper

Zniper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT: Vet inte om du flög detta på en award men är det tillåtet att flyga till USA via Asien på en eurobonus award? Vore skoj så man kan få in lite roligare flygbolag typ ANA

7. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig @palmen åkte på en Lifemile award. Dom går att tweaka lite mer.

Zniper gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det var som sagt en lifemiles award där det finns lite mer frihet i vad man kan göra. Går annars att åka till Hawaii via Asien på eurobonus award och det är också USA :).

Som open jaw kan man flyga USA - Asien - Europa. Asien är då destinationen

Smuffe gillar detta.
  9. KiMeister

KiMeister Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det möjlighet att köra Europa - Asien - Hawaii, OJ, US - Europa?

10. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någonstans har någon skrivit att det inte går att boka Hawaii via Asien (enbart via Nordamerika), men jag har inte sett någon explicit bli nekad det.

Det ska inte gå med open-jaw mellan två zoner, men återigen så tillämpas regelverket selektivt av SAS ibland.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!