ANA, Asiana eller Thai First

Diskussion i 'Star Alliance' startad av khybner, 23 Januari 2017.

1. Det idealiska är att ta ANA på hemvägen och ta HND-FRA eller HND-LHR-ARN. ANA är i min åsikt helt fantastiskt och ett par snäpp bättre än Lufthansa. På utresan tycker jag Lufthansa F är överlägset eftersom man då kan tillbringa hela dagen i FCT. Det är en mycket speciell och trevlig upplevelse. Förhoppningsvis med hämtning apron med limo.

Du kan kika på life feedback på FCT och ANA här och här.

khybner gillar detta.
  2. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hehe....jag förstod det men kunde inte hålla mig från att svara.

wenne87 gillar detta.
  3. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Etihad ser grym ut - den står på listan men det blir en annan resa.

4. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, åker själv.

Jag har åkt Lufthansa F ett flertal gånger tidigare så det är dags att prova något nytt.

Men om det dyker upp en plats när det är 14 dagar kvar och ANA på hemvägen så är det klart ett alternativ.

5. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det får bli en annan gång. Finns inte platser (just nu) på hemresan och mina datum är väldigt oflexibla den här gången

6. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där känslan när man just anlänt med ANA First till Narita och mellanlandar på hilton för flyga mer än ett halvt dygn dagflygning till frankfurt från Haneda imorgon.
    Kanske ska skriva en rapport om den här trippen?

Smuffe, blobloblo, h9kh9k och 5 andra gillar detta.
  7. Kevinator

Kevinator Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är First Suite Class på Asiana A380 verkligen så mkt sämre än ANA F? Jag har inte åkt med något av det men tittar också på flighter till Tokyo och funderar på de här alternativen.

spritfet gillar detta.
  8. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ANA F! Åkte dom senast i november 2016 mellan Tokyo och London på den långa dagflygningen. Serverades en Akita Beef som var så mör att den gick att skära med smörkniven :D
    image.jpg

Smuffe, Dreamliner787 och khybner gillar detta.
  9. spritfet

spritfet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen inte! Jag tycker den är ljuvlig med riktigt bra service, mat och stol. Men ANA har Krug och Suntory Hibiki 21... ;)

Smuffe, JohnnyWilde, Kevinator och 1 annan gillar detta.
  10. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner inte att det är riktigt lika solklart för mig. Gillar verkligen ANA och det är en grym upplevelse men tycker inte Asiana är lång ifrån. 747an på Asiana är kanske inte den bästa stolen, A380 verkar betydligt bättre.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!