ANA, Asiana eller Thai First

Diskussion i 'Star Alliance' startad av khybner, 23 Januari 2017.

1. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Funderar på en bonusresa till Japan och behöver lite inspel på val av bolag. Jag kan välja mellan följande rutter:

1. FRA-HND ANA F

2. FRA-ICN-HND, Asiana F
    A380 på långflygningen och C mellan ICN och HND

3. LHR-BKK-HND Thai F
    A380 på långflygningen och sedan 747 mellan BKK och HND. Ca 7 timmars layover i BKK. Ser ut att vara nya F mellan BKK och HND men Thai brukar ju vara flitiga med equipment change så det kanske kan ändra sig.

Rutten i sig spelar inte så stor roll utan det är mer ombordupplevelsen jag funderar på.

Har inte flugit F med Asiana eller ANA. Flög Thai F men det är många år sedan.

Tar tacksamt emot synpunkter på vilket bolag ni skulle välja och varför.

2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1: ANA!!!

wenne87, Elberto, Börling och 2 andra gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte varför man ens ställer frågan. Det är ju solklart ANA.

4. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är för att man inte vet vilken som är bäst och vill ha input från forumet.... :)

nitrid, intressenten, wenne87 och 6 andra gillar detta.
  5. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tänkte händelsevis inte åka hem också för då kan du ju beta av allihopa på samma resa!
    Annars så är ANA bäst i klassen med maximerat tidsmässigt i för First upplevelse.

khybner gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Haha, det här var ju egentligen ingen fråga från @agehall utan ett förtäckt till fråga konstaterande att det är ANA som gäller 8 dagar i veckan av dessa bolag, och jag håller med till fullo.

khybner och agehall gillar detta.
  7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ANA alla gånger och en extra om du har möjlighet ;)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt.

Det enda jag har hittat som slår ANA är Etihad för deras helhetsupplevelse är bättre, men det var ju inte ett alternativ här.

khybner gillar detta.
  9. spritfet

spritfet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker du ensam eller med sällskap? I mitt tycke är Asiana bättre än ANA om du ska resa med sällskap då stolen inte är lika avskärmad i mittenraden.

Lufthansa F finns inte med på din lista? FRA-HND är en av de rutter som brukar vara enkel att hitta F award på.

khybner och Friskytten gillar detta.
  10. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bredda din First Class-erfarenhet, flyg ANA ena vägen och Asiana den andra. Välj beroende på avgångstider, undvik red-eye för en bättre upplevelse.

Efteråt kommer du att kunna bilda dig en egen uppfattning om pros/cons med respektive bolag. Annars kommer du alltid att undra...

wenne87, Smuffe och khybner gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!