ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm fr o m sommartidtabell 2020

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 19 November 2019.

1. molntankar

molntankar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket bra input, tack!

Dock ser mitt "EuroBonus mönster" så ut att jag ligger på fel sida om 200k FlyPremium.
    Jag har hittills bokat mina awards för 2 personer med 241. Både med Star Alliance och SAS.

Bra tips med en sväng förbi Kina! Dock gissar jag att eftersom att jag vill blanda in 241 så blir uträkningen en annan? Och det skulle dessutom förhindra möjligheten att stanna i Kina, inte sant?

--

Nu känner jag att jag drog det här lite för mycket off-topic, så för att återvända till topic så flikar jag gärna in med att ANA-biljetter ju också är rätt förmånliga för EuroBonus. Nästan alla ekonomi har 100% intjäning. Det kan ju till och med stå sig bättre än SAS på samma sträcka. Alltså ytterligare en anledning att välja ANA > SAS om man ska resa till Tokyo (för pengar).

EuroBonus partner – All Nippon Airways | SAS

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja infon från simple flying om starten för Stockholmslinjen är felaktig eller åtminstone inte bekräftad. Självklart kan de börja flyga det datumet men inget tyder på det just nu.

3. mha321

mha321 Medlem

Man kan ju också hoppas att ett antal av de resenärer som tidigare bokat sas med partner poäng (tex från ana) flyttar och börjar boka ana istället och att det på det sättet kan bli aningen lättare att hitta platser på sas.

Ja, det är faktisk tillåtet att hoppas :)

Smuffe, molntankar, intuition och 2 andra gillar detta.
  4. Erth

Erth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    65K är många extrapoäng, en 787 ANA är inte värd dessa poäng.

Att testa ANA 777 nya stolen kanske kan vara värt en gång , bara för att testa. (kanske man ändrar sig efter)

Största fördelen med *A och de 65K extra tycker jag inte är stol eller mat utan att tillgängligheten ökar monumentalt. Kan vara bättre att åka på datum man vill åka eller åka överhuvudtaget än att inte åka alls så att säga.

Jättebra ide med shanghai stop!

molntankar gillar detta.
  5. MBA

MBA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Direct" är inte samma sak som "Non-stop".
    Direct betyder oftast samma flight No. men med en mellanlandning, som SQ Stockholm-Singapore vilken är Direct men med mellanlandning i Moskva.

6. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står non-stop på flera ställen i PM'et.
    https://www.ana.co.jp/group/en/pr/201911/20191119.html

Smuffe, molntankar och marlang gillar detta.
  7. minatoku

minatoku Medlem

Tänk att det blev en direktlinje efter alla år...!
    Gäller att passa på att flyga innan dom inser att ingen vill till Sverige och lägger ner linjen :rolleyes:

Niclas Persson, nih23, Johan Hbg och 2 andra gillar detta.
  8. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bättre att kunna boka *a award för 165.000 till Tokyo än att inte kunna boka alls med Sas , som läget oftast är nu.

Juancarlos, Johan Hbg, Pelle Sten och 6 andra gillar detta.
  9. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dock så lär det garanterat bli 787. Troligtvis 800 eller 900.

gneken gillar detta.
  10. Berra Andersson

Berra Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Otroligt spännande nyhet minst sagt.

Fast jag blir lite konfunderad när de menar "sommarsäsongen"... Vad jag fått för mig så räcker nuvarande tidtabeller fram till slutet på Mars 2020. Sen räknas väl sommar i Japan mellan Juni och Augusti, varav högsäsongen är väl kring slutet på Juni till mitten på Augusti nånting (värst mitten på Juli till Augusti).

Försökt bli klok på när de menar, så man kan planera ev semester :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!