Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

dino_81

Medlem
Grymt roligt att ANA valde Stockholm för sin linje till Skandinavien.

ANA är mitt absoluta favoritbolag och, givetvis beroende på prisbild, kommer vi att välja direktflyget för mellanlandning i Warszawa (LOT) eller Köpenhamn (SAS).

Att det blir Haneda isf Narita är också trevligt.

Tippar också 787-8 initialt.
 

Sweden

Medlem
ANA publicerade idag nya utrikeslinjer med start under 2020.
Intressanta nyheten för oss nordbo är, att ANA öppnar Tokyo Haneda (HND) - Stockholm Arlanda (ARN).


ANA to Elevate the Global Network by Adding 5 Cities to its International Service - ANA

20191119-002.png

(Källa: ANA press relese)

Schemat är inte fastställt än men så fort som de har fått berörda myndigheternas godkännande, kommer de att publicera tidtabellen.
Välkommen tillbaka :)
 

Resenaren55

Medlem
Extremt kul med en ny direkt linje till Stockholm och speciellt roligt att det är till Tokyo som verkar vara ett trevligt turistmål alltid trevligt att slippa mellanlandningar. Men nu låter det tyvärr lite kört med SAS direkt linje som dom sa kanske skulle öppna?.....
 

Fredrik

Medlem
Extremt kul med en ny direkt linje till Stockholm och speciellt roligt att det är till Tokyo som verkar vara ett trevligt turistmål alltid trevligt att slippa mellanlandningar. Men nu låter det tyvärr lite kört med SAS direkt linje som dom sa kanske skulle öppna?.....

Hellre ANA än SAS om jag ska vara helt ärlig. Har ingen erfarenhet av dem på långdistans men utifrån "allt" jag hört och läst är det ett bättre val.
 

Resenaren55

Medlem
Hellre ANA än SAS om jag ska vara helt ärlig. Har ingen erfarenhet av dem på långdistans men utifrån "allt" jag hört och läst är det ett bättre val.
Mm har inte heller åkt med nån av dem men såg just en recension av deras premium economy maten såg ut som busness måltider vissa bolag tycker dock vad jag hört och sett recensioner på att SAS busness är riktigt bra dem med
 

palmen

Moderator
Extremt kul med en ny direkt linje till Stockholm och speciellt roligt att det är till Tokyo som verkar vara ett trevligt turistmål alltid trevligt att slippa mellanlandningar. Men nu låter det tyvärr lite kört med SAS direkt linje som dom sa kanske skulle öppna?.....
Det ska man nog inte utgå ifrån, sas har vad det verkar också fått en slot till Haneda och inte omöjligt att man då flyger en till avgång från Köpenhamn eller öppnar från Oslo (finns väl möjlighet till bra frakt där). Att vi får två linjer från Stockholm är kanske inte så troligt, men helt omöjligt är det inte.
 

palmen

Moderator
Hellre ANA än SAS om jag ska vara helt ärlig. Har ingen erfarenhet av dem på långdistans men utifrån "allt" jag hört och läst är det ett bättre val.
Nu har jag bara åkt medium haul i deras business och longhaul F. Men tycker generellt att sas står sig bra mot ANA vad det gäller business, nya A350 får kanske dessutom en bättre stol. Gillar sas koncept med mat och dryck i Business och mer eller mindre alltid varit mer än nöjd.
 

Resenaren55

Medlem
Det ska man nog inte utgå ifrån, sas har vad det verkar också fått en slot till Haneda och inte omöjligt att man då flyger en till avgång från Köpenhamn eller öppnar från Oslo (finns väl möjlighet till bra frakt där). Att vi får två linjer från Stockholm är kanske inte så troligt, men helt omöjligt är det inte.
Då är det bara att hålla tummarna!
 
Toppen