ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm fr o m sommartidtabell 2020

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 19 November 2019.

1. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sommartidtabell sträcker sig i regel från mars/april till oktober. Därefter går vintertidtabell. Tror även att omställningen sommar/vintertid spelar roll. Märks tydligast på linjer från Europa till Asien. På vintern går de oftast en timme tidigare är under sommaren.

2. Niclas Persson

Niclas Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Miles ahead :)

3. Niclas Persson

Niclas Persson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ANA har lite olika konfigurationer beroende på uppdrag. Exempelvis
    Blir definitivt 787 och ej 77W och nya kabinen på 77W. SAS stolar är bra dock faller resten där ANA vinner överlägset dock håller jag med ibland är det svårt att motivera det högre priset för miles med andra bolag och då får man svälja stoltheten och köra med SAS. Finns det något annat bolag som kör med peppar o salt i påse a la IKEA i Business :)

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker personligen inte att allt annat faller på SAS. Drycken är riktigt bra (om man bortser från vinerna), slår enligt mig ANA på den fronten. Matmässigt när man får löjrom till förrätt är också svårslaget enligt mig, även om varmräterna ibland lämnar lite att önska.
    Flög business till Los Angeles i helgen och hade toppenservice med personal som även tog sig tid att prata lite vilket uppskattas. Den delen upplever jag inte på ANA där det mesta är bugande och bockande.
    Alla är vi olika och uppskattar olika saker, men jag skulle inte säga att SAS är dålig i business, även om det alltid finsn bolag som är bättre på någon del i hela kedjan (precis som SAS är bäst i klassen när det kommer till öl).

M.K, Resenaren55, squeezen och 2 andra gillar detta.
  5. Runt 26-27:e oktober ser ANA ut att gå över till vintertabell

6. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går inte "alla" över till vintertidtabell runt de datumen?

011430121 gillar detta.
  7. minatoku

minatoku Medlem

Jo, jo, har man bra status på SAS så är det väl bara att fortsätta som förut. Särskilt med nya flygplan på inkommande (även om SAS Asien-destinationer verkar vara sist i kön att bytas ut).
    Men för egen del efter många år i Japan, mycket resande i Asien och Platinum hos ANA så känns detta alldeles särskilt uppskattat.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag antar att bolagen som huserar på södra halvklotet går över till sommartabell... Eller? ;)

Berglund och 011430121 gillar detta.
  9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har letat i tråden men inte sett någon tidtabell på linjen, någon som vet tiderna?

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar inte vara släppt än när de börjar flyga och vilka tider.

011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!