Senaste nytt

AMG Private Lounge Days 2012 på Ascari i Spanien

Årets resa 2012 var fantastisk - på inbjudan av AMG fick jag uppleva fler hästkrafter och G-krafter än någonsin tidigare. Lyx från början till slut på ett otroligt välplanerat event. Till och med hotellnyckeln var AMG och sockerpåsarna vid tékokaren på vårt 5-stjärniga hotell var svarta AMG påsar...

Jag börjar med den officiella videon som säger allt - se hela!


Jag har ett litet klipp när jag fullproppad av adrenalin startar upp min SLS AMG GT3 tävlingsbil redo för tre varv i duggregn med Berndt Schneider som instruktör i bilen framför. Klart brutalaste jag kört i mitt liv. Sedan fick jag åka tre varv med Berndt bakom ratten och då insåg jag hur hårt man kan köra - bortom alla gränser och det var så våldsamt att jag bara skrattade.


Bild nedan när jag är fastspänd i sätet och redo att köra. Jag kan inte vrida huvudet pga HANS device runt nacken, kändes lite otäckt faktiskt. Man har väldigt begränsat synfält och man är "ett med bilen".

tavling.jpg

blackseries.jpg

Helgens absoluta favorit: AMG C63 Black Series. Ska man köra riktigt fort på bana och behöver millimeterprecision i styrning, bromsar och balans så är detta rätt bil. Kändes som att springa med världens bästa löparskor - man kunde springa snabbare än någonsin. Bilen hjälpte mig köra bättre. Svårt att förklara men jag blev kär :)

...vill ni höra om min flygresa också? (Economy med SAS/Swiss)
 
Last edited:

segra

Medlem
Trevligt! Jag har själv varit på ett antal AMG kurser genom åren. Denna missade jag dock. Var på en väldigt trevlig Super V.I.P träff på Hockenheim i samband med Formel 1 tävlingen där för några år sedan och det var verkligen häftigt. Vi blev "uppkopplade" med hjärt/puls mätare som registrerade allt under dessa 4 dagarna som eventet pågick. Mercedes hade tillgång till ett flygfält där ett 30 tal AMG samt lite andra roliga Mercor stod till vårt förfogande. Vi var 15 st totalt så där blev ingen direkt kö när man ville köra. Rätt kul var också att på Race day så åkte vi i en specialbuss med polis eskort till och från banan, det sparade massor med tid då ett F1 lopp lockar som bekant till sig 100000 tals människor. Med på detta event var även ett par Mossad (Enl. uppgift från MB) agenter och vi genomgick även en livvaktskurs i avancerad bilkörning. Det var dock inte så kul på FRA vid hemfärd när tungt beväpnad tysk militär stod och väntade på Israelerna för att eskortera dessa genom terminalen. Vi blev knuffade åt sidan efter id kontroll och sedan snabbt bortförda för att inte bli blandade med israelerna. Tydligen fanns det en klar hotbild mot dessa individer.
 

GE90

Medlem
Och hur får man till sig en biljett till dylikt evenemang? Bör man känna nån hos importören ?? :) Eller räcker det med att "bara" köpa på sej en AMG merca?
 
Toppen