Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Diskussion i 'Kreditkort' startad av gneken, 7 Oktober 2021.

1. Philip G

Philip G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När kommer EuroBonus synas på kontot vid värvning?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Efter första autosweep som sker när poängen triggats.

3. joa

joa Medlem

Aningens OT kanske....
    Nappade på kampanjen som var i somras (juni tror jag det var).
    Fick mina 24k, men vill minnas att det inte var någon spend requirement på den inbjudne som det är den här gången. Minns att jag letade men inte hittade några sådana krav den gången. Kan det verkligen vara så?
    Vet att den inbjudne inte fick några poäng och jag misstänker att jag det beror på utebliven spend. Men jag tyckte jag letade så bra utan att komma fram till att det var något spendkrav.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det har mig veterligen alltid varit spend krav för att den som blir värvad ska få poäng. Annars skulle alla skaffa och säga upp direkt utan att betala mer än en månadsavgift.

Linmet och zippan gillar detta.
  5. ptotheg

ptotheg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om vi pratar Elite så var det skaffa senast 31/8 och spendera 45.000 innan 30/11 som gällde.

6. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej.
    Du minns fel.
    Jo, det har alltid funnits spend requirements. Amex har också reserverat sig i villkoren för att kunna ta tillbaka värvningspoängen om den värvade som minimum inte spenderade minst 10 000 kr under sitt första år.

Om man bara ”vill minnas” sådant som gynnar en själv kallas det oftast ”fantasier”. ;)

011430121, aruba1, Tonton och 3 andra gillar detta.
  7. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sista dagen för att bjuda in något är 12/1 24:00 och inte 14/1 som Amex sa från första början.

8. Veratio

Veratio Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste jag behålla mitt Amex under tiden den inbjudna kör sin spend innan den inbjudne får sina poäng?

Bjudit in sambon, jag har Elite och hon blev inbjuden till Premium och vi kommer att köra endast premium nu framöver pga familjesituation (minimalt med resande). Tänker att kan jag spara 400 kr x 2-3 så är det ju helt ok.

9. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När hennes kredit väl är godkänd och du fått dina värvningspoäng på EuroBonus-kontot kan du säga upp ditt kort utan att påverka hennes framtida 20.000 EuroBonus-poäng som ny kortmedlem.

Veratio och Linmet gillar detta.
  10. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som har koll på när amex sänkte värvningsbonusen för den som värvar med premium från 24k till 20k?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!