Senaste nytt

AmEx vägrar låta mig bestrida debitering

agehall

Medlem
Varför kontaktade du inte SAS när du såg att det blivit fel? Borde ju löst sig direkt?

Det naturliga är ju att kontakta kreditkortsföretaget när man ser en feldebitering. Om inte annat för att få den struken från fakturan så jag faktiskt slipper ligga ute med pengar...
 

Börling

Medlem
Hmm, underligt svar. Har haft liknande problem för några år sen. Ringde platinum service och de strök kostnaden direkt utan disskusion. Men det kanske har ändrat sig sen dess. Jag har ju känt att servicenivån har gått utför så har väl nästan bestämt mig för att säga upp Plat och "bara" ha kvar SAS amex.
 

benson

Medlem
De flesta kortföretag verkar vilja att man i första hand försöker få rättelse hos köpstället. Gjorde så för drygt ett år sedan och när jag inte fick rättelse från köpstället var AmEx ytterst hjälpsamma och krediterade mitt konto omedelbart.
 

Valley

Medlem
Tyvärr så är AMEX lite som Ryanair. Det funkar bra ända tills det börjar strula för då är dom inte speciellt behjälpliga. Vist dom har ett ok MR-program men det är också allt!

Kan inte riktigt hålla med. Upptäckte i somras att jag blivit dubbeldebiterad för biljetter på en räkning. Ringde A'x som omedelbart krediterade posten.
Men både jag och A'x hade missat att den redan var krediterad på den nästkommande räkningen. Så det var bara att skamsen ringa upp och be om ursäkt att man varit ouppmärksam
 
Toppen