Senaste nytt

AMEX SAS Premium ingår ej längre för Platinumkunder

M.K

Medlem
Det verkar som en trolig förklaring. Det blir att återgå till cash via bankomat i framtiden då om alla perks försvinner. Cash is king som det heter. :cool:
 
Trist, får ta ett beslut sen när det är mer tydligt och konkret om vad som gäller med befintligt utställda kort.
Betala för ytterligare ett kort går bort utöver Platinum.

Får lägga mitt kreditkortspussel när tiden är inne.
 

evr

Medlem
Undrar hur dom ska kunna motivera sina höga årsavgifter på platinum och Centurion, när förmånerna faller bort en efter en, utan att några nya tillkommer (bortsett från Pontus då).

Eller som Amex själva väljer att kalla det - ”förbättringar”

Några ”förbättringar” som jag upplevt under mina dryga 3 år som kund.

Borttagen hotellrabatt 1000kr
Borttagen status på le accor
Borttagen välkomstbox till platinum
Borttagen concierge platinum
Borttaget fritt medlemsskap i myUS
Borttagen personlig ”manager” centurion
Och nu borttaget SAS premium/elite

Undrar vad som kommer härnäst
 

evr

Medlem
Är det bekräftat från Amex någonstans att premium inte längre kommer att ingå?
Vad som sägs från olika kundtjänster ska man ju som sagt inte lita helt blint på.


Elite har väl aldrig ingått i Platinum kortet?

Nej, men i centurion. Och tar dom bort premium från platinum så antar jag att elite försvinner för centurion.
 

Konto93

Medlem
Går det att hitta någonstans vad som gäller? Jag ringde idag och SAS premium verkar inte ingå men hon lät ganska osäker.
 

Kricka

Medlem
Talade med Amex Platinum-kundtjänst idag och personen var helt säket på att
SAS Premium inte ingår i Platinum längre. Det "förmånen" var nyligen borttagen.
 

PhNi

Medlem
jag skaffade platinum för några veckor sen. i tron om att det skulle gå att få premium kostnadsfritt.. ack så fel jag hade. ringde om 3 gånger olika dagar för att säkerställa. hade jag ansökt "tidigare" hade det gått. så även fast dem lovade mig det för ett tag sedan kan de inte ens göra undantag och ordna det nu. blir och säga upp platinum. Concierge servicen är inget märkvärdigt. Bokade bord idag och såg att den synkar restaurangerna från deras egna webbokning. så ingen ide att ens använda concierge service.
 
Toppen