AMEX SAS Premium ingår ej längre för Platinumkunder

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Noppe, 8 Mars 2018.

1. Noppe

Noppe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var i kontakt med AMEX i morse och jag fick där bekräftat att de har slutat erbjuda ett fritt AMEX SAS Premium till sina Platinumkunder. Fick hem mitt platinumkort i går och nu känns det lite snopet då jag hade hoppats på att kunna jaga EuroBonus-poäng utan att betala 1000kr/år till. Kanske man kan förhandla sig till ett kort när man har varit kund en längre tid? Absolut, det går att skaffa ett AMEX SAS Premium-kort gratis i ett år men det blir ju då dyrare tids nog.

Off Topic: Mitt första inlägg efter att ha besökt sidan dagligen i drygt en månad, riktigt trevlig site! :)

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju en ganska rejäl försämring. Är det kostnaden för alla räkmackor på Pontus som skenat i höjden och de måste ta igen förlusten någon annanstans?

011430121, Remington Steele och jerixon gillar detta.
  3. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skaffade Platium för ngn vecka sen just för räkmacka innan Austin på måndag! :)
    Tänke säga upp det inom 3 månader då jag inte riktigt ser värde av detta kort. Elite+Premium får räcka.

Patrik, jerixon, Andreas Ekman och 1 annan gillar detta.
  4. Noppe

Noppe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Lindansaren

Lindansaren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och för oss som redan har premium via platinum, kommer vi påföras avgift?

6. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rejäl försämring, ja.

7. Noppe

Noppe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr så ställde jag inte den frågan.

8. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om de har slutat erbjuda det till nya Platinumkunder så tror jag att det bara är en tidsfråga innan befintliga Platinumkunder kommer att erbjudas valet att säga upp det extra SAS Premiumkortet eller påföras årsavgift för detsamma. Jag har svårt att tänka mig att de skulle vilja ha någon sorts olika A och B lag, baserat på när man skaffade kortet, det blir svårt att hålla ordning på i längden för dem.

agehall gillar detta.
  9. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite märkligt dessa försämringar, misstänker att vi kunder med de högsta korten oftast har en hyffsad spend som vi inte ska förglömma genererar en hel del schysst inkomst för amex i form av transaktionsavgifterna från handlarna.

10. Troligen pga EUs beslut som @Homer postade i en annan tråd.

http://www.businessclass.se/forum/threads/eu-lagstiftar-bort-bonus-på-kreditkort.11881/page-7

Det har inte hänt något med poängfronten än, men vi ser en rad av försämringar efter EUs beslut.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!