Senaste nytt

Amex reward till Hilton Hhonors eller till SAS EuroBonus

Hej!
Har en vän som lyckats skrapa ihop runt 1 000000 (1 miljon) Amex reward poäng. Om de väljer att föra över dessa till SAS Euro bonus- hur mycket genererar det i eurobonus poäng? Och någon som vet hur mycket det genererar i Hilton Hhonors poäng?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte tillgång till datorn just nu men, blir det inte förmånligare att konvertera Amex Rewards till Air France/KLM Flying Blue miles?

Flying Blue har ofta Promo@Award för hälften miles och man kunde t ex flyga mellan Europa och USA i Business class för 50.000 miles vid Promo@Award.
Vilket innebär att det räcker för 2 personer.
100.000 EB poäng räcker endast för en person till USA i Business class.
 
Tack snälla båda för svar! Jag får kontakta Amex Reward och höra mig för... Förutom en nära vän till denna familj agerar jag även reserådgivare där jag hjälper dem att boka bästa möjliga resa till Tunisien och Barcelona till just att försöka ordna en resa till New York i vinter.


Kollade f ö på SAS och möjligheterna att hitta bonusresor i C på aktuella dagar- det var inte lätt...fick bara upp platser i eco extra och eco. Kanske är det lättar med AF/KLM.
 

Moco

Medlem
Såvida det inte är något speciellt så ser det ju ut som följande för Hilton:

Konverteringskurs: 8 Membership Rewards poäng = 1 Hilton HHonors poäng

I ditt fall blir det alltså ca 125 000 HHonors poäng.
 

StarFlyer

Medlem
Just nu finns en kampanj som gör att du får 30% fler poäng vid överföring till BA Avios (giltig till sista Juni om jag inte minns fel). Kampanjen marknadsfördes i senaste Platinum News men verkar öppen för alla Amex kort.
 
Toppen