Senaste nytt

Amex reseförsäkring, problem att registrera anmälan

Hej.
Nån mer än jag som har problem med att registrera en försäkringsanmälan hos AXA via Amex?

Två gånger har jag nu försökt göra en anmälan men båda gångerna har det slutat med fiasko och strul.
Ena gången så ville inte safari öppna länken då den ansåg den osäker.
Screenshot 2021-04-27 at 21.43.55.png

Slutade med at jag aldrig fick något claim registrerat och supporten från AXA var väl allt annat än välvillig och kompetent vilket fick mig att lessna...

Idag så vill AXA inte låta mig gå vidare för mitt kort är redan registrerat..
Screenshot 2021-04-27 at 21.16.34.png

Oklart hur man kommer vidare från detta steget, har testat 5 gånger med samma resultat.

Så j**la irriterande!!
 

Mangostan

Medlem
Jag hade samma problem för ett år sen, och nu när jag läste det här inser jag att jag har glömt bort det och gått miste om ett par tusenlappar i ersättning. Amex gjorde ett manellt ärende där jag skulle skanna och skicka in saker men jag glömde som sagt bort det. Otroligt dåligt att de inte har löst problemet på ett år.
 

Berglund

Medlem
Oklart hur man kommer vidare från detta steget, har testat 5 gånger med samma resultat.
Jag hade problem sommaren 2019. Jag struntade i AXA och ringde Amex kundtjänst. Där förklarade jag att det inte fungerar, varpå Amexrepresentanten ringde deras svenska AXA kontakt och kopplade ihop samtalen. Mitt claim togs sedan emot och registrerades över telefon. Någon dag senare fick jag pengarna utbetalda.
 
Jag hade problem sommaren 2019. Jag struntade i AXA och ringde Amex kundtjänst. Där förklarade jag att det inte fungerar, varpå Amexrepresentanten ringde deras svenska AXA kontakt och kopplade ihop samtalen. Mitt claim togs sedan emot och registrerades över telefon. Någon dag senare fick jag pengarna utbetalda.

Fast det där är ju under all kritik att det inte åtgärdar det.
Amex policy är ju uppenbarligen:
Information om American Express | Amex Sverige
”Nu fortsätter vi att utvecklas och målsättningen är att bli snabbare och mer digitala i hela vår kundresa. Fredrik förklarar; ”Det ska vara enkelt att vara kund hos Amex – vi jobbar verkligen på att möta våra kunder mer effektivt i våra digitala kanaler.””
Det verkar inte ha gått hela vägen fram i samarbetet med AXA tydligen..
Är riktigt dåligt att det ska ta timmar att få till en anmälan.
 

Berglund

Medlem
Fast det där är ju under all kritik att det inte åtgärdar det.
Ja, det är verkligen uselt.

När jag skulle göra min anmälan 2019 fanns det dessutom tre olika telefonnummer listade på lite olika ställen på Amex och AXAs webbsidor. Två av telefonnumren var bortkopplade och användes inte längre. Tog över ett halvår innan det fixades…
 

Kajsan

Medlem
Hade problem för en månad sedan. Var problem vid registrering/fördelning av kostnaderna på olika poster. Var inte intuitivt men fick ordning på det hela. Gjorde inte allt vid första försöket, fick logga in igen o göra klart.
 
Toppen