Senaste nytt

AMEX Platinum och Lufthansa lounge access i Frankfurt och Munchen?

FrontX

Medlem
Varför ingår inte Lufthansas lounger i T1 i Priority Pass, det hade väl inte varit jättesvårt för PP och Lufthansa att ha ett tillfälligt samarbete nu när T2 är stängd.

En HUB som Frankfurt ändå är och det enda man kan erbjuda är Luxx utdaterade lounge utanför terminalen med värdelösa öppettider. T1 är inte anpassad för den mängden resenärer som det nu börjar bli igen, och det märks väl främst på utbudet av mat och dryck där det alltid är fullsmockat med folk
 

Senator

Moderator
Varför ingår inte Lufthansas lounger i T1 i Priority Pass, det hade väl inte varit jättesvårt för PP och Lufthansa att ha ett tillfälligt samarbete nu när T2 är stängd.

En HUB som Frankfurt ändå är och det enda man kan erbjuda är Luxx utdaterade lounge utanför terminalen med värdelösa öppettider. T1 är inte anpassad för den mängden resenärer som det nu börjar bli igen, och det märks väl främst på utbudet av mat och dryck där det alltid är fullsmockat med folk

Överlag är det väl få flygbolag som erbjuder Priority Pass access på "hemmaplan" till min vetskap. Det kan finnas anledningar till detta som pris/kostnad, kanske varumärkesskäl eller att man vill kontrollera belastningen. Dock är det ingen dum tanke, kanske något du borde ge som feedback till Priority Pass?
 

Senator

Moderator
Hur får ni den här informationen? Måste man leta upp den själv? o_O. För har aldrig fått vare sig mail om det eller sett i andra "förmåns" kanaler

Jag antar att tyska medlemmar inte får information om Pontus på Arlanda ;) Huvudmålgruppen för detta är nog den tyska (och delvis den amerikanska) marknaden så det är i mitt tycke inte så onaturligt att detta inte kommer från den lokala marknadsavdelningen i Sverige.
 

GOTBound

Medlem
Hur får ni den här informationen? Måste man leta upp den själv? o_O. För har aldrig fått vare sig mail om det eller sett i andra "förmåns" kanaler

För lite drygt ett och halvt år sedan när jag hade en connection på MUC sökte jag i Experience appen på lounger som är tillgängliga på MUC: Då dök LH lougerna upp men när jag klickade vidare för mer info så var det blankt. Efter lite google hittade jag den sidan jag länkade till i tidigare post.
 

Tjaeng

Medlem
Ingår alla FCL på FRA/MUC (utom FCT) numera med LH/LX/OS-flyg och Centurion? Kom in på FCL A häromsistens men lite oklart för mig om det verkligen är en perk som man de jure får med Svenskt Centurion?
 
Toppen