Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

GOTBound

Medlem
Jag hade samma problem med Hilton - testa att maila kundtjänst och säg att det verkar vara problem med deras sida. Vi är ju flera här som upplevt samman problem.

Det något med kontakten mellan amex och Hilton.



Se mitt svar ovan. Jag hörde av mig till Hilton som sa att de inte fått en request från American express.
Vilket gjorde att jag hörde av mig till amex igen och de gjorde en manuel push på status uppgraderingen och sen vart det klart.

Testa att maila istället för att ringa.

Maila AMEX?

EK
 
Jag har lagt in mitt Hilton nummer och min Mail, får fel 4 ggr i rad mil, samma text att jag skrivit fel, trots allt är rätt. Nu 5e försöket. Vad kan det bero på ? Fler med samma problem ? Mariott var snabbast, 2 dygn.

Även jag hade samma problem, det löstes genom att jag valde att skapa ett nytt Hilton-konto istället för att använda det befintliga. Sedan kunde jag överföra poäng och bokningar från det gamla kontot till det nya, det gick att göra online. Prata med kundtjänst i onödan undviker man helst ;-)
 

Dbodenfo

Medlem

exakt på kundservice@aexp.com. Jag brukar ge de fyra sista i kort numret men inte mer och beskriva att ni försökt i flera veckor och sen se vad ni får för svar.


Även jag hade samma problem, det löstes genom att jag valde att skapa ett nytt Hilton-konto istället för att använda det befintliga. Sedan kunde jag överföra poäng och bokningar från det gamla kontot till det nya, det gick att göra online. Prata med kundtjänst i onödan undviker man helst ;-)

Jag brukar ha tur med kundtjänst på just amex.

Dock är det vanligtvis så att jag är som många i dessa forum mer påläst och kunnig om produkten än vad kundtjänst är. Speciellt när det gäller flyg.
 

Robert flysas

Moderator
Även jag hade samma problem, det löstes genom att jag valde att skapa ett nytt Hilton-konto istället för att använda det befintliga. Sedan kunde jag överföra poäng och bokningar från det gamla kontot till det nya, det gick att göra online. Prata med kundtjänst i onödan undviker man helst ;-)

Tack för tipset! Ringde Amex som skall ringa Hilton. Fungerar det inte ändå skapar jag nytt Hilton konto som du gjorde:)
 

GOTBound

Medlem
exakt på kundservice@aexp.com. Jag brukar ge de fyra sista i kort numret men inte mer och beskriva att ni försökt i flera veckor och sen se vad ni får för svar.




Jag brukar ha tur med kundtjänst på just amex.

Dock är det vanligtvis så att jag är som många i dessa forum mer påläst och kunnig om produkten än vad kundtjänst är. Speciellt när det gäller flyg.

Min far har fortsatta problem med Hilton och AMEX, han har försökt nu i över en månad. Han har ringt både Hilton och AMEX och det barkar helt låst sig. Efter senaste samtalet till AMEX blev han extremt otrevlig bemött av AMEX när han ifrågasatte varför de inte kunde prata med Hilton när han på AMEX tidigare uppmaningar ringt till Hilton och pratat flera gånger med Hilton utan resultat. Han fick som svar att all kommunikation med Hilton sker elektronisk och om det inte passar så behöver han faktiskt inte vara kund hos AMEX med en väldigt otrevlig ton.

Jag är väldigt förvånad över hela denna cirkusen och framför allt AMEX beteende.

Han har ringt och mailat AMEX samt ringt Hilton men inget fungerar och nu senast visar AMEX dåligt attityd mot honom när han efter en månad ifrågasätter utan att vara arg eller otrevlig mot AMEX utan endast saklig.

EK
 

Viking75

Medlem
Min far har fortsatta problem med Hilton och AMEX, han har försökt nu i över en månad. Han har ringt både Hilton och AMEX och det barkar helt låst sig. Efter senaste samtalet till AMEX blev han extremt otrevlig bemött av AMEX när han ifrågasatte varför de inte kunde prata med Hilton när han på AMEX tidigare uppmaningar ringt till Hilton och pratat flera gånger med Hilton utan resultat. Han fick som svar att all kommunikation med Hilton sker elektronisk och om det inte passar så behöver han faktiskt inte vara kund hos AMEX med en väldigt otrevlig ton.

Jag är väldigt förvånad över hela denna cirkusen och framför allt AMEX beteende.

Han har ringt och mailat AMEX samt ringt Hilton men inget fungerar och nu senast visar AMEX dåligt attityd mot honom när han efter en månad ifrågasätter utan att vara arg eller otrevlig mot AMEX utan endast saklig.

EK
Din far och många andra har på senare tid fått liknande mycket otrevliga svar från Amex. Det är onekligen någonting som brister i mellan Hilton och Amex. Jag antar att din far och många andra hamnar hos ett litet antal människor på Amex som inte reder ut det här och är så frustrerade att de inte kan behärska sig i kontakten med sina kunder. Trist!
 

Robert flysas

Moderator
Ringde Amex den 11 dec och då skulle det lösa sig snabbt. Men fortfarande bearbetas denna. Radisson, Mariott osv blev klara på 2 veckor, men Hilton går in på vecka 6 nu på måndag.....
 

Berglund

Medlem
Låter som rena snurren för flera av er!

Jag löste det här åt min far genom ett samtal till Amex och ett till Hilton. Personen på Hiltons kundtjänst sa att han fixade så att guld skulle synas till dagen efter. Jag bad pappa logga in och kika ca 30 minuter efter mitt samtal och då var han redan guld. Att det därför går är jag helt övertygad om, hade varit spännande att få veta varför det strular så för flera av medlemmarna här.
 
Toppen