Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

micke99

Medlem
I appen

Screenshot_20190126_122650_com.hilton.android.hhonors.jpg
 

micke99

Medlem
mmm. Jag vet egentligen inte hur det funkar men jag skaffade mitt Platinum mars 2016, sedan dess har jag varit Gold på Hilton + SPG/Marriot utan tillräckligt med stays att behålla statusen, så de är 3e året nu så vi får se vad som händer.

Scandic 3 level fick jag med, där var kundtjänst väldigt upplysande om att de enbart gällde ett år om man inte kvala in för nästa år, de har jag gjort på scandic så där vet jag ej hur de funkar.
 

micke99

Medlem
ha de
Det står likadant för mig, men det står ju faktiskt inte rent ut att guld gäller 2019, det står bara att guld gäller nu. Eftersom vi fortfarande är i grace period så vet man ju inte... Jag hoppas i alla fall att din tolkning är korrekt ;)

Without additonal stays you will be a member in 2020 tycker jag iofs låter som att jag behåller min status till 2020. Tycker de är rätt uppenbart men kanske jag misstolkar det??
 

Jönsson

Medlem
ha de


Without additonal stays you will be a member in 2020 tycker jag iofs låter som att jag behåller min status till 2020. Tycker de är rätt uppenbart men kanske jag misstolkar det??
Nej du har rätt. Gold gäller under 2019 och med nuvarande antal stays (0) så kommer du att ramla ner till Member 2020.
 

micke99

Medlem
Stod likdant i fjor, Att jag skulle bli Member 2019 men de blev jag ej, i fjor hade jag 4 stays, Så verkar som guldet via amex automatiskt förnyas varje år.
 

Emilio

Medlem
Är dessa erbjudanden specifika för olika länder? Har ett Amex Platinum i Thailand, men har inte kunnat se bland deras förmåner att Hilton Gold skulle vara en förmån.
 

ESGP

Medlem
Är dessa erbjudanden specifika för olika länder? Har ett Amex Platinum i Thailand, men har inte kunnat se bland deras förmåner att Hilton Gold skulle vara en förmån.
Amex Platinum-erbjudanden varierar mellan olika marknader. Ser du inte Hilton är det troligtvis inte en förmån hos dig i Thailand.
 

micke99

Medlem
Är dessa erbjudanden specifika för olika länder? Har ett Amex Platinum i Thailand, men har inte kunnat se bland deras förmåner att Hilton Gold skulle vara en förmån.

Tittade lite på Amex Thailands hemsida och Hilton gold är inte en förmån däremot fanns de andra förmånder så de skiljer sig. Är och har vairt en hel del i Thailand och var själv inne på att skaffa ett Amex där innan men tycker att deras årsavg är rätt hög, 35k BAHT med dagens valuta räcker de dåligt med 10k SEK.
 
Toppen