Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

Halvan

Medlem
Min uppfattning är att det beror helt och hållet på vem man hamnar hos på AMEX Kundtjänst. Första gången jag ringde så hänvisade AMEX Kundtjänst till Hilton och Hilton vice versa. Andra gången jag ringde AMEX så hamnade jag hos en kille på kundtjänst som sa att det ska hanteras från deras sida och att han tar hand om det. Ett par dagar senare trillade mailet in från Hilton att jag är HHG.
 

Adba

Medlem
Jag mailade AMEX (kundservice@aexp.com)
Skrev att ”Ni (Amex, Hilton) får fixa det här, då jag har spenderat tillräckligt med tid på detta.

Får se hur det går...

Fick lika som du idag. Jag mailade tillbaka med mer info och att Amex och Hilton får ordna detta ihop, att kunder skall maila o ringa hit o hit samt få en massa olika svar är inte OK. Väntar in svar på mailet, sen ett sista till Amex, då är det nog och skall vara löst.
 

Robert flysas

Moderator
Fick nu svar från Hilton:


Dear Mr. Robert


We apologize for the inconvenience this may have caused. We have escalated this matter and we researching this further with AMEX.


Should you require further assistance, please contact the Hilton Customer Service Center at the address or telephone number listed below. Any Honors Customer Service Representative will be happy to assist you.

Thanks for your ongoing loyalty. If you have any questions, you can connect with us via email, or reach us via telephone at +1-800-446-6677 (1-800-HHonors).

Sincerely,
 

Robert flysas

Moderator
Ja man kan undra varför inte Hilton kör på med Guld under väntetiden ? De accepterar status matchning, @Adba om du inte redan gjort detta hos dom. Jag väntar fortfarande på svar också @GOTBound @abda Vilket är riktigt uselt. Shangri-La hotels har skickat hem ett snyggt guldkort och välkomstbrev, Mariott och Radisson ordnade guld på 5 vardagar.
Hilton borde vara mer ”rädda” om sina kunder - det finns hård konkurrens och detta lär inte vara så positiv reklam direkt. Skriver igen så fort jag hör något. Misstänker att det ändå blir så att jag får ringa Amex återigen:confused:
 

Adba

Medlem
Det ordnade sig ganska bra för oss på Hilton i Miami. Pratade med front desk manager, förklarade läget (flashade mitt AMEX lite diskret) . Mycket bra bemötande! Hon fixade complementary breakfast (35$) och late check out.

Mycket nöjd med Hilton på plats. Inte lika glad på AMEX Sverige.
Tack också @Robert flysas
Ja man kan undra varför inte Hilton kör på med Guld under väntetiden ? De accepterar status matchning, @Adba om du inte redan gjort detta hos dom. Jag väntar fortfarande på svar också @GOTBound @abda Vilket är riktigt uselt. Shangri-La hotels har skickat hem ett snyggt guldkort och välkomstbrev, Mariott och Radisson ordnade guld på 5 vardagar.
Hilton borde vara mer ”rädda” om sina kunder - det finns hård konkurrens och detta lär inte vara så positiv reklam direkt. Skriver igen så fort jag hör något. Misstänker att det ändå blir så att jag får ringa Amex återigen:confused:
 

Robert flysas

Moderator
Finally!! @GOTBound @Adba

Fick detta i mailen idag:
1B7680BE-9AD4-472A-929B-B53A1738A851.jpeg
 

Robert flysas

Moderator
Det ordnade sig ganska bra för oss på Hilton i Miami. Pratade med front desk manager, förklarade läget (flashade mitt AMEX lite diskret) . Mycket bra bemötande! Hon fixade complementary breakfast (35$) och late check out.

Mycket nöjd med Hilton på plats. Inte lika glad på AMEX Sverige.
Tack också @Robert flysas

Vad bra att det ordnade sig på plats, bra service!
 
Toppen