Senaste nytt

AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

pedantic

Medlem
Hur funkar det med aktivering av nya metall kortet?

Tänker om man inte hinner få det innan man ska resa och det ligger hemma en 10 dagar innan man aktiverar det när man kommer hem, bara så att plastkortet man har med sig på resan inte plötsligt slutar funka. :confused:
 

lucasd

Medlem
Hur funkar det med aktivering av nya metall kortet?

Tänker om man inte hinner få det innan man ska resa och det ligger hemma en 10 dagar innan man aktiverar det när man kommer hem, bara så att plastkortet man har med sig på resan inte plötsligt slutar funka. :confused:

Som jag fick det förklarat för mig så kommer du själv behöva aktivera det nya kortet. Det gamla plastkortet kommer kunna användas även efter att det nya kortet är aktiverat, så det måste klippas ordentligt. :)
 

GOTBound

Medlem
Som jag fick det förklarat för mig så kommer du själv behöva aktivera det nya kortet. Det gamla plastkortet kommer kunna användas även efter att det nya kortet är aktiverat, så det måste klippas ordentligt. :)

Precis, som det nämnt i en annan tråd så gäller det gamla även efter att det nya aktiverats, så fram med stora saxen. När jag beställde metall nu så påminde operatören mig om att det gamla ligger kvar för ex. stående betalningar som Apple Music, Spotify, NetFlix etc. så jag som kund skall slippa uppdatera när jag byter kort.

EK
 
Toppen