AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Mattias Holmén, 9 April 2019.

1. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag jobbar "i branschen" och vi har testat det nya kortet med de tre i särklass vanligaste motoriserade kortläsarna för obemannade terminaler och det ser ut att vara problemfritt. VIktigt rent generellt är att kortet inte är oljigt då det kan få drivhjulen att slira, men det gäller även plastkorten.

KVTL och Nirster gillar detta.
  2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Har korten inte lite struktur också? Polerad aluminium blir det nog rätt låg friktion på om ytan kommer i kontakt med fett.

3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De saknar traditionell prägling, men det finns även en hel del plastkort utan prägling. Vi får helt enkelt se hur det blir när de här korten har använts en tid...

4. KVTL

KVTL Medlem

Land:
    Norge Norge
    Prøvde mitt norske (med "gammelt" design og platinum med store bokstaver i front) på RundK (CircleK), fungerte veldig bra.

5. Hachans

Hachans Medlem

Så de går inte att använda i en karbonmaskin. Är de helt utfasade nu? Var inte så längesen jag stötte på en.

6. Beherit

Beherit Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har tänkt samma sak, det var nog mer än 15 år sen jag såg en sådan men de kanske lever kvar i andra delar av världen än Sverige?

Jag använder ett N26 Black Mastercard som saknar prägling, kortnumret står istället på baksidan. Det är inte av metall men vill ändå flika in att jag aldrig haft några problem att betala med det för att det skulle sakna prägling.

7. NotRyan

NotRyan Medlem

Då blir det till att skriva :)

8. Kandinsky

Kandinsky Medlem

Jag tycker att man stöter på dom av och till i taxibilar i Tyskland, framförallt Hamburg..

9. Nikje

Nikje Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    samet, Remington Steele och Gerad88 gillar detta.
  10. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har svårt att förstå vilken målgrupp AMEX vill nå med denna reklamen, helt ärligt.

I min värld handlar det om att sälja ett koncept/livsstil och att campa i vildmarken och använda kortet som kniv för att sedan befinna sig på en bar och öppna en kapsyl med kortet ser jag inte riktigt vilket koncept/livstil ANEX vill sölja med kortet.

Varför inte sälja det som ett livsstilskort för en aktiv person/familj som värdesätter det där extra som fastrack, lounger, status på hotell/hyrbilar etc.

EK

Brandforce och Remington Steele gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!