AMEX Platinum Metall nu lanserat i Sverige (2019-04-09)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Mattias Holmén, 9 April 2019.

1. ESGP

ESGP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I brevlådan låg metallkort till mig och frun som nu är aktiverade, väldigt snygga!

2. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I min låda låg bara kortet till frun:(

3. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    :)

4. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

Här kom en metallbit i posten. Snyggt!

5. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Leverans av två kort idag, ett till mig och ett till MrsGOTbound. Jag gillar metallkortet och t.o.m MrsGOTBound tyckte det var lite häftigt, hon är svårimponerad när det gäller sådant här.

Designen är godkänd, jag gillar att det inte står PLATINUM stort över hela kortet, det enda jag har att anmärka på är att nyansen är något mörk på kortet, jag har föredragit lite ljusare (ungefär den nyansen som kortet har på AMEX sida) och att finishen kring chippet inte var jättesnygg, lite grader etc.

Intressant, ApplePay har redan uppdaterad sig automagiskt med det nya kortnumret, jag skulle uppdatera kortet nu men Apple så ifrån att kortet redan var upplagd i AppleVallet. När jag tänker efter så har det faktiskt vara det nya kortet i några dagar, jag tror uppdatering skedde när AMEX tog ut nytt kort nummer.

EK

6. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick också mitt i posten. Reagerar dock lite negativt på att det inte står Platinum på framsidan och tänker på om det kan innebära att förmåner utomlands kan försvinna när man som svensk kommer med Amex Stålplåt...

7. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant reflektion, jag hoppas verkligen inte våra svenska Platinum nergraderas till Platinum light internationellt, om så är fallet hoppas jag AMEX lanserar ett "fullversions" kort för oss som vill ha det.
    AMEX och Lufthansa skriver ju kryptiskt på sina hemsidor om att det bara är Platinum chargecard som ger lounge access till Lufthansa loungerna på FRA och MUC, vilket skapar frågetecken för oss med svenska kort vilket bara finns som creditcard numer, vi i Sverige betalar "chargecard" avgift om vi jämför med AMEX i USA.
    USA och Australien metallkorten har Platinum printat på framsidan, dock inte Gold på guldkorten.

Jag ber om ursäkt om jag mitt inlägg uppfattas allt för alarmistiskt och negativt, det är inte min avsikt.

EK

EDIT: Bak på de nya svenska korten står CREDIT i övre högra hörnet, det gör det inte på de amerikanska chargecarden.

Last edited: 15 April 2019
    Filiph Sandstrom och Johans00 gillar detta.
  8. Metallkorten kom med posten idag, precis som för många andra.
    Fru Diamond-in-the-ruffs kommentar: "Skit vad den är tung".

9. Filiph Sandstrom

Filiph Sandstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står ”CREDIT” även i hörnet på mitt svenska charge card i plast (försöker behålla charge card:et så länge det går).

Ska bli intressant att se om det är någon skillnad på metall charge och credit card:en.

micsjo och GOTBound gillar detta.
  10. Mangostan

Mangostan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står Credit även på mitt nya metallbetalkort som kom idag.

Filiph Sandstrom gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!