Senaste nytt

Amex Platinum med poängboost, samt sänkt intjäning av poäng vid spendering i utländsk valuta

Doctor-X

Medlem
Är i samma sits som dig ... jag tror oxå att SAS överlever , Kastrup är för viktig för DK. 40% av alla flyg ut är SAS.. men 80% kan väl lika bra bli 100 eller ?

Ärligt talat har jag inget bra svar :p tänkte att jag kunde behålla några MR som kanske skulle kunna nyttjas om jag fattades några små poäng till andra program.
 
Tips!

Om man skaffar Platinum under denna kampanjen så kan man ta del av den nuvarande 2250kr-kampanjen som Amex erbjuder vid köp av mat. Det är ett RIKTIGT bra erbjudande.

Ytterligare ett tips är att om man sitter med Green/Gold och ett gäng MR poäng så går det utmärkt att uppgradera till Platinum utan kreditupplysning. Uppgraderingen tar ca 1-2 dagar för att bli synlig på ditt amex konto online, och alla dina MR poäng följer med. Du kan sedan nyttja kampanjen Double Burn och erhålla dubbla värdet av poängen när du minskar din faktura med poäng. 990,000 MR = 10,000 SEK. (t o m 20 juli)
 

Doctor-X

Medlem
Mitt SAS Eurobonusnummer har fallit ur på Membership Rewardssidan är det någon som vet, om det bara är de 9-sifforna man skall lägga till eller ska EBD/G/S/B prefixet också vara med?
 

MrRob

Medlem
Jag har aldrig konverterat MR->EB men sitter på en liten pott MR som jag funderar på att växla över till EB innan 12:1 blir 16:1 den 1/8.

Någon som vet om jag kan göra det sista veckan i juli eller riskerar jag att åka på 16:1 om det är för nära inpå månadsbrytet? Att det tar ett par dagar för EB-poängen att trilla in på mitt EB-konto är jag helt med på så min fråga gäller endast vilken dag transaktionen mellan MR och EB görs i deras system så jag inte tappar EB-poäng i onödan.
 

palmen

Moderator
Jag har aldrig konverterat MR->EB men sitter på en liten pott MR som jag funderar på att växla över till EB innan 12:1 blir 16:1 den 1/8.

Någon som vet om jag kan göra det sista veckan i juli eller riskerar jag att åka på 16:1 om det är för nära inpå månadsbrytet? Att det tar ett par dagar för EB-poängen att trilla in på mitt EB-konto är jag helt med på så min fråga gäller endast vilken dag transaktionen mellan MR och EB görs i deras system så jag inte tappar EB-poäng i onödan.
Kan inte tänka mig att det fungerar på annat sätt än att det är dagen för transaktionen som gäller
 

Doctor-X

Medlem
Jag har aldrig konverterat MR->EB men sitter på en liten pott MR som jag funderar på att växla över till EB innan 12:1 blir 16:1 den 1/8.

Någon som vet om jag kan göra det sista veckan i juli eller riskerar jag att åka på 16:1 om det är för nära inpå månadsbrytet? Att det tar ett par dagar för EB-poängen att trilla in på mitt EB-konto är jag helt med på så min fråga gäller endast vilken dag transaktionen mellan MR och EB görs i deras system så jag inte tappar EB-poäng i onödan.

Jag ringde in i på onsdageftermiddagen till AmEx-kundtjänst och på fredagmorgonen fanns de som SAS kontot :)
 

Jonas C

Medlem
Ytterligare ett tips är att om man sitter med Green/Gold och ett gäng MR poäng så går det utmärkt att uppgradera till Platinum utan kreditupplysning. Uppgraderingen tar ca 1-2 dagar för att bli synlig på ditt amex konto online, och alla dina MR poäng följer med. Du kan sedan nyttja kampanjen Double Burn och erhålla dubbla värdet av poängen när du minskar din faktura med poäng. 990,000 MR = 10,000 SEK. (t o m 20 juli)
Behåller man samma faktura/saldo eller skapas ett helt nytt konto för Platinum när man uppgraderar?
 
Toppen