Senaste nytt

Amex platinum eller eurobonus Elite?

palmen

Moderator
OK, kan även få fria uppgraderingar på flyg med kortet?
There is no such thing as a free lunch. Gratis uppgraderingar får man inte pga något kort man har, i USA är det dock mer vanligt förekommande med hög status inom flygboalget.
Klart det händer då och då även när man flyger med europeiska bolag att man får en uppgradering men det är väldigt sällsynt och man bör vara Eurobonus Diamond minst för att ha någorlunda bra chans på att det ska inträffa någon gång.
 

Johan67

Medlem
Vill Du ha en eller två "2-4-1"?

Med Platinum får Du gratis Premium - men bästa tipset är nog att välja Elite som ger mer poäng och 2 "2-4-1".
 
There is no such thing as a free lunch. Gratis uppgraderingar får man inte pga något kort man har, i USA är det dock mer vanligt förekommande med hög status inom flygboalget.
Klart det händer då och då även när man flyger med europeiska bolag att man får en uppgradering men det är väldigt sällsynt och man bör vara Eurobonus Diamond minst för att ha någorlunda bra chans på att det ska inträffa någon gång.

Plötsligt händer det. Mina 4 sista flighter har resulterat i 3 uppgraderingar. God utdelning anser jag jag (EBG vid de 2 första i slutet av juli och EBD vid den sista i förra veckan).
 

gricksch

Medlem
För mig blir det nog att byta från SAS Amex Elite till ett Platinum och ett Premium kort då jag inte har så hög spend som skulle behövas för att göra något vettigt av 2 st 2-4-1 vouchers. jag har en ungefärlig spend på 300k vilket ger 60k poäng sen så får jag ihop ca 20 k poäng på annat vilket blir 80000poäng . Om jag då vill boka en First class biljett för två personer med en av mina två vouchers till tex USA så behöver jag 70k poäng till.
det innebär att jag bara kan använda en voucher varannat år till något vettigt. de andra tre har jag inte poäng för att nyttja till en resa till Säffle ens. därför resonerar jag som så att jag nog får större nytta av ett platinumkort med ett tillhörande SASPremiumkort.
 
Toppen