Amex platinum/centurion - problem med appen vid nya event

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Resenär, 29 April 2019.

1. Resenär

Resenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

är det bara jag som märker att appen blir oanvändbar och bara ger felmeddelanden av typen "servern kan inte nås", samma sekund som man får en notis om att nya event släppts?

Det känns som att någon/några kör en bot som monitorerar siten som appen använder. Dessutom blir många event fullbokade <120 sekunder efter att de släpps, vilket ytterligare stärker min teori.

Vad säger ni andra?

2. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar inte ha problem med att komma in för att försöka boka. Däremot har jag märkt att om jag är fem minuter sen till att boka så är biljetterna oftast slut.

3. Blomsternisse

Blomsternisse Medlem

Har haft stök med detta och uppdatera den flash som kommit, dvs för att se vad som kommit i appen som erbjudande.
    Slutade med att jag installerade om appen, sen dess har det faktiskt funkat bättre - try it!

Innan hade jag precis samma, gick ej att uppdatera, "går en nå servern" och trots jag var på direkt så har nått event varit fullt pga detta :(

4. Resenär

Resenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återigen samma sak, får en notis om ett nytt event, går in på appen, men får bara "Kunde inte kontakta servern". Har appen installerad på två olika telefoner, samma fel på båda.

Känns som sagt som att någon kör ett program som lastar ner servern av någon anledning.

5. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Händer ofta även för mig. Så får man gå ut och in igen. Men då är det som @Resenär skriver att de då redan är fulla.

011430121 gillar detta.
  6. Link

Link Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vissa mobiler uppdaterar inte pushnotiser så ofta man vill utan kanske bara någon gång per tio minuter pga strömbesparing. Du märker det på att det brukar dyka upp mer än en avisering från olika appar samtidigt. Gå in i appens inställningar och ta bort alla sorters strömbesparing, kan även ligga under batteriinställningar

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det inte pushnotiser i sig som är problemet, de brukar dyka upp 10:00 på minuten. Problemet är att det inte finns något event att komma åt som push notisen hänvisar till. Man får ofta vänta några minuter innan eventet syns och då är det oftast fullt. Alla går väl in och gör refresh några ggr i minuten och belastar systemet än mer.

Johans00 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!