Senaste nytt

Amex Platinum: 2500 kr att handla mat för

Tomas E

Medlem
Förutom när det är 2x kampanjer då blir det 3 MR för centurion och 2 MR för Platium
Tror vi verkligen på fler 2x kampanjer för Platinum sedan systemet med extra MR vid hög spend (150 000 extra MR vid spend på 150k per år och totalt 450 000 extra MR vid spend på 300 k per år) infördes i mitten av förra året?
 

bvs

Medlem
Tror vi verkligen på fler 2x kampanjer för Platinum sedan systemet med extra MR vid hög spend (150 000 extra MR vid spend på 150k per år och totalt 450 000 extra MR vid spend på 300 k per år) infördes i mitten av förra året?

Jag tror inte att det kommer strösslas med dem direkt. Den i somras kändes som den var riktad mot dem som var på väg att säga upp kortet när det tog stopp för resandet. Mest för att brygga till 150/300k systemet kom på plats (och det generösa 1.5mil/2.5mil med Centurion.....)
 

NyfikenGrau

Medlem
Det är 1.5 poäng med Centurion

Av ren nyfikenhet, finns det i Sverige något motsvarande "turbo" som här i Tyskland, där man kan betala 15 € per år för att får 1,5 MR istf 1 per spenderad €? "Turbon" annonseras inte öppet men är inte direkt hemlig heller, man får ringa in och aktivera den..
 

M.K

Medlem
@Tomas E Det känns inte så, optimering innebär numera 300k i årlig spend i Sverige. Vid mer spendbehov är väl det bästa att skaffa ett Gold också för nya 300k, eller bara underhålla alla andra kort som kanske känt sig lite bortglömda.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Tror vi verkligen på fler 2x kampanjer för Platinum sedan systemet med extra MR vid hög spend (150 000 extra MR vid spend på 150k per år och totalt 450 000 extra MR vid spend på 300 k per år) infördes i mitten av förra året?
Tror gör jag i kyrkan
Har inte haft Platinum på ett tag

de som spenderar de beloppen tror jag kör elite först. MR är ju rätt värdelöst även för AXC
 

M.K

Medlem
@direktörnSE Jag håller med om att MR inte är spännade men, de går inte ut på datum och är KK säkrade. Många med mig här på BC som därför bygger saldo där också nu och har sagt upp Elite.

Vem vet hur länge denna kris fortsätter förvärras och vilka bolag som överlever i slutändan?
 
D

Deleted member 30163

Guest
Ja @M.K jag har bara några fjuttiga miljoner poäng, gillar att sprida riskerna, Amex kan ju gå i KK i EU om det skulle krisa, mycket, mycket större bolag har gått under.
 
Toppen