Amex Platinum: 2500 kr att handla mat för

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Jane Insane, 20 Januari 2021.

1. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ny kampanj av gammal typ, nu får man gratis handla för 2 500 kr på Uber Eats, ICA, Coop, Hemköp, Willys, NK Stockholm och NK Göteborg. Gäller 2021-01-19 - 2021-07-18 och kräver registrering.

Nyårspresent till dig – 2 500 kr att handla för
    Nu kickstartar vi det nya året med en gåva till dig som har Platinum. När du handlar med ditt kort på utvalda butiker drar vi av upp till 2 500 kr från din nästa faktura. Perfekt inför vårens shopping och myskvällar med hemlevererad mat. Det enda du behöver göra för att ta del av erbjudandet är att registrera ditt kort och börja handla.

Pengar tillbaka när du handlar
    Gör 2021 lite mer spännande med mode och mat. Du får pengar tillbaka när du shoppar hos våra utvalda handlare. Du behöver inte spendera hela summan på en gång, utan kan enkelt dela upp dina köp vid flera tillfällen under hela kampanjperioden. För varje köp gör vi ett avdrag på din faktura tills du har nått 2 500 kr. Eftersom erbjudandet enbart gäller dig som är huvudkortmedlem så kanske du passar på att bjuda dina vänner och familj på lite extra i år?

Erbjudandet gäller hos följande handlare:

Uber Eats, ICA, Coop, Hemköp, Willys, NK Stockholm och NK Göteborg.

Erbjudandet gäller för köp 19 January 2021–18 juli 2021

stopover, Renato, Gus och 14 andra gillar detta.
  2. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personlig reflektion: Jag är mycket imponerad över hur Amex håller värdet på Platinum (men även Elite) uppe i dessa pandemitider. Jag är mycket glad över att jag inte sa upp kortet som jag funderade på, när det var uppenbart att det inte skulle bli så mycket resande 2020...

CoooC, jolmic, Mikael Stillman och 5 andra gillar detta.
  3. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är millimeter från att säga upp mitt Elite just av anledningen att jag inte håller med om detta. 6000 poäng som kampanj i december var trevligt, men inte i närheten av dessa rabattkampanjer för mat som platinum haft. Håller nog kortet januari ut oavsett, men vill verkligen bli positivt överraskad.

SilverJonten gillar detta.
  4. Jens Nilsson

Jens Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ni registrera er via länken i mailet? Får bara ”Du är redan registrerad för detta erbjudande. Du kan bara registrera dig en gång för ett erbjudande.”.

5. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inge problem att regga sig för mig.
    Skärmavbild 2021-01-20 kl. 12.30.56.png

micke99 gillar detta.
  6. Asdfg123

Asdfg123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    10k för Centurion. Såja

stopover, Dbodenfo, Johanna och 7 andra gillar detta.
  7. igelkotten

igelkotten Medlem

Snyggt. Brittiska Platinum annonserade idag liknande, £175 i statement credit, vilket ar lagre an svenska kortet (trots likadan avgift).

@Berglund : av nyfikenhet, vad erbjuds av Amex NL?

8. Hubert

Hubert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns säkert någon klok förklaring som någon medlem här säkert delar med sig av :) men jag är böjd att hålla med om att Platinum haft betydligt bättre erbjudanden än Elite trots en ganska likartad prissättning av korten... Förlåt om jag går en smula offtopic.

Linmet gillar detta.
  9. igelkotten

igelkotten Medlem

Kanske behaller Amex en storre del av kakan for Platinum jamfort med Elite, samt att MR-poangen kanske ar billigare i genomsnitt, an EuroBonus-poang?

10. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alla kan naturligtvis tycka olika, men jag resonerar som så att den större delen av Elites extravärde (20 000 statuspoäng, 2-4-1 som gäller flera år framåt, bästa intjäningen av Eurobonus-poäng) trots allt är intakt utan resor på kort sikt. Platinum har en större andel av förmåner som inte kan nyttjas utan resor just nu (loungetillgång, fasttrack, bästa försäkringen etc).

Sen vill jag minnas att Elite hade exakt den här typen av matrabatt (dock till lägre belopp, vilket är rimligt givet att det är ett billigare kort) i somras.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!