Senaste nytt

Amex Platinum: 2250 kr att handla mat för

Funkar sådär på NK. Gjorde 3 köp för ett tag sedan. Bara fått kredit på 2 av dem, de tredje köpet var på Shirt factory där krediten uteblev.
 

Börling

Medlem
Ringde in idag till kundtjänst. Självklart ordnar vi det blev svaret. Vänta på Mail sen är det bara att handla senast 27 augusti. Tack för det Amex och grym service av dem.
 

Berglund

Medlem
Det här kanske är fel tråd men finns det någon kampanj idag om värvning och fri avgift i x månader?
Ingen fri avgift, det var nog minst ett halvår sedan de körde den kampanjen. Större delen av (hela?) året i år är det full avgift som gäller. Matkampanjen ersätter i sig lite drygt fyra månadsavgifter så det kan väl i stort gå på ett ut.

Jag förstår. Var det en länk eller ett mail som kom till de berättigade. Sitter på telefonen och hittade inte riktigt.
Man kontaktar Kundtjänst. Det står att man ska göra det via deras 24 timmars chat, det har fungerat bra för mig och mina föräldrar. Bevisligen, som ovan, går det bra att ringa in också.

Det finns månadens värvare på BC, där jag själv är en av dem och förstås gör reklam för mig själv men du väljer naturligtvis själv från listan:
https://www.businessclass.se/forum/...ch-billhopvärvning-genom-businessclass.94626/
 

KRYSS

Medlem
Tack Berglund. Jag såg det. Men när jag gick in där och ville byta kort fick jag bara saskorten som val. Är det olika länkar för sas och "vanliga"? Sitter på telefonen så kanske är därför?

Som jag förstår det kan vi ta ut ett extrakort till frun gratis? Då samlas poängen på mitt konto?

Finns det någon bra sida där de listar alla aktuella förmåner?
 

Berglund

Medlem
@KRYSS
Du ska kunna välja vilket kort du vill. Med det sagt, jag själv har min värvningslänk från mitt Platinumkort. Väljer du min länk kommer du alltså direkt till Platinumkortets ansökningssida.

Ja, frun kan få ett extrakort gratis, det är ett eget Platinumkort med tillhörande Priority Pass och det hon handlar för kommer på en separat del på din faktura och alla poängen hamnar på ditt konto. Med ett extra Platinumkort kan man gästa varsin person i Fast Track, gästa varsin person på Pontusloungen på Arlanda, gästa varsin person på de flygplatser där Amex erbjuder Lounge on the go hos Espresso House och så vidare.
 

ekf

Medlem
Men när jag gick in där och ville byta kort fick jag bara saskorten som val. Är det olika länkar för sas och "vanliga"? Sitter på telefonen så kanske är därför?
Som @Berglund skrev så kan du välja vilket kort du vill. Jag testade precis med min egna länk, men det är inte jättetydligt hur man växlar. Se nedan screenshot.

D668BA81-FB80-4FAE-B3D5-50AA646D1BF5.jpeg
 

Tomas E

Medlem
Ringde in idag till kundtjänst. Självklart ordnar vi det blev svaret. Vänta på Mail sen är det bara att handla senast 27 augusti. Tack för det Amex och grym service av dem.
Jag ser inte längre 2250 kr-kampanjen i Amex Experiences-appen. Den syntes definitivt där för 1-2 veckor sedan. (Tror jag letar på samma ställe, under "Offers".) Kanske ett tecken på att man nog inte ska vara helt säker på att kunna anmäla sig till den så här sent?
 
Toppen