Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Nej, vad får dig att tro det? På exempelvis lördagar stänger de kl 19.00. Det har naturligtvis att göra med när sista flighten från T5 är planerad att avgå.

Ursäkta en (kanske) dum fråga, men villka flighter räknar man då? För det finns ju flighter som avgår från T5 fram till strax före midnatt på både lördagar och söndagar. Det sista i morgon verkar vara en charter, så det kanske inte är en ordinarie schemalagd flight varje vecka, men det är många efter 19 som verkar vara helt reguljära.
 

Matore

Medlem
Enligt mejl från ansvarig för loungen (frekventa besökare vet vem jag menar) är det nya regler sedan i måndags och den ska ej vara tillgänglig vid ankomst.
Åh det där charmtrollet som är ansvarig... Samma troll som tog bort möjligheteten att förbeställa take away "för det blev så stort svinn när folk inte dök upp".
 

Hafermann

Medlem
Nej, vad får dig att tro det? På exempelvis lördagar stänger de kl 19.00. Det har naturligtvis att göra med när sista flighten från T5 är planerad att avgå.
Blev fundersam, med tanke på att sista SK från T5 hade avgång 22.30 och när jag kom till Pontus lite innan 21.30 fick jag beskedet att man höll på att stänga. Jag fick ändå äta, lite på nåder kändes det som.
 
Last edited:

apknug

Medlem
Nej, vad får dig att tro det? På exempelvis lördagar stänger de kl 19.00. Det har naturligtvis att göra med när sista flighten från T5 är planerad att avgå.
Ursäkta en (kanske) dum fråga, men villka flighter räknar man då? För det finns ju flighter som avgår från T5 fram till strax före midnatt på både lördagar och söndagar. Det sista i morgon verkar vara en charter, så det kanske inte är en ordinarie schemalagd flight varje vecka, men det är många efter 19 som verkar vara helt reguljära.
Helt klart en befogad fråga. Vilka flighter är det som amex loungen servar? Emirates som tom är en partner Airline till amex går 21.10 på lördagar sen går det en rad andra flighter efter att loungen har stängt också, ex Aeroflot varje natt 00.50.
 

Hafermann

Medlem
Öppettiderna redovisas tydligt på deras hemsida och man får väl anta att den är korrekt. Tiderna är: Måndag – Fredag: 05.00 – 22.00, Lördag 05.00 – 19:00, Söndag 05.00 – 22.00.

Pontus in the Air – Pontus Frithiof

Har svårt att se att det finns någon stark koppling till "sista flighten".
Det var de tiderna jag hade läst, och därav min fråga då man så bestämt stängde kl 21.30 igår.
 

Delayed

Medlem
Det var de tiderna jag hade läst, och därav min fråga då man så bestämt stängde kl 21.30 igår.
Det är inte så att de stänger köket tidigare än de "bommar igen helt". Är rätt normalt och det skulle bli lite konstigt om man fick sin mat mer eller mindre samtidigt som personalen skulle låsa dörrarna och gå hem.
 

Hafermann

Medlem
Det är inte så att de stänger köket tidigare än de "bommar igen helt". Är rätt normalt och det skulle bli lite konstigt om man fick sin mat mer eller mindre samtidigt som personalen skulle låsa dörrarna och gå hem.
Nej. Det hade varit förståeligt. Jag fick min mat och fick en kvart på mig att äta. Vänligt men bestämt.
 
Toppen