Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

NotRyan

Medlem
Måndags: Kommer till Pontus, killen vid incheckning till loungen säger att det är fullt och att han vill sätta oss i restaurangen, vi är 2 vuxna 1 barn. Jag säger då att vi kan sitta vid de höga borden då sonen gillar kolla på planen så vi väntar hellre.. Tar 10 min innan vi kommer in och det är bara 1 person där?! Däremot fullt med disk överallt… Så han ville sätta oss i restaurangen för att de inte hunnit/velat städa undan! Så dåligt och service under all kritik för inte för att jag vill verka fin i kanten men Vi pratar om Centurion delen/innehavare nu!
Dock var servicen Top-Notch när Lena kom efter sådär 15-20 min, hon var outstanding

Det låter on par med Pontusupplevelsen. Skulle säga skriv och klaga, men det verkar inte hjälpa. Eller säg upp kortet.

Jag håller med @Hachans Klaga, du betalar 35K per år för kortet, då är inte den här upplevelsen acceptabel någonstans!
 

Gusthild

Medlem
Jag såg nu när jag kom till Pontus i morse att även guldmedlemmar är välkomna.
Är det något som är helt nytt eller har jag bara inte märkt det innan?
Är knökat här och var lång kö in.
Om det nyligen accepterats samtidigt som det är överbelastning på flygplatsen känns det dumt av dem.
Det känns inte direkt som man får lugn och ro här.
 

fcx

Medlem
Jag såg nu när jag kom till Pontus i morse att även guldmedlemmar är välkomna.
Är det något som är helt nytt eller har jag bara inte märkt det innan?
Är knökat här och var lång kö in.
Om det nyligen accepterats samtidigt som det är överbelastning på flygplatsen känns det dumt av dem.
Det känns inte direkt som man får lugn och ro här.
Från årsskiftet får guld sitta i restaurangdelen (inte inne i själva loungen)
 

Gusthild

Medlem
Vi tycker nog olika om vad som är obvious då, för ditt exempel var det inte i mina ögon.

- Min hund skällde så mycket att jag nästan sparkade till den
- Man får inte sparka djur
- Thank you captain obvious

Glad midsommar!
Hehe jo, jag förstår dig.
Tänkte mer att det inte var så bokstavligt.

Glad midsommar!
 

Gusthild

Medlem
Mitt kort års upp av automaten igår. Spärrade det sedan då jag kom tillbaka till hotellet.
Jag flyger tillbaka till Arlanda om några dagar och sedan är jag där i några timmar innan jag åker vidare till cph.
Fungerar det att uppge kortnummer för mitt extrakort för att komma in?
Annars har jag även fru Gusthilds kort, men kan jag komma in på det?
Hon åker inte med mig till cph.
 

Berglund

Medlem
Fungerar det att uppge kortnummer för mitt extrakort för att komma in?
Nej.
Det är fysiskt kort som överensstämmer med boardingkortet som gäller. Det fysiska kortet dras genom deras kortläsare.

Alla varianter, såsom glömt kortet hemma, har tecknat mig men ännu inte fått/kommit bort i posten, inloggning på Amex webbsida, jag har det i Apple Pay, bild på kortet, diverse teatershower om hur viktig man är, snyfthistorier och liknande varianter ger nej.

Mycket enkelt och analogt:
Fysiskt kort som stämmer mot boardingkort för avresa från ARN = entre

Inget kort = ingen entre
 
Toppen