Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Tomas E

Medlem
Nyss var det ingen kö, blev placerad i matsalen där det var rätt gott om folk (de flesta Amex av deras mat att döma), och fick min mat fort. Så inga klagomål alls idag.
3E3CF04B-EE01-4B9A-84C2-5ED2F7637124.jpeg
Rätt mycket personal i rörelse, så förra inlägget måste vara från strax innan ”lunchskiftet” gick på.
 

GOTBound

Medlem
Nyss var det ingen kö, blev placerad i matsalen där det var rätt gott om folk (de flesta Amex av deras mat att döma), och fick min mat fort. Så inga klagomål alls idag. Visa bifogad bild 129712 Rätt mycket personal i rörelse, så förra inlägget måste vara från strax innan ”lunchskiftet” gick på.
Varken mat eller upplägg ser direkt inspirerande ut, precis som med min laxsmörgås i fredags, det viktigaste, smakade det bra?
 

NotRyan

Medlem
Jag var där första gången förra veckan jag förstår inte varför alla är så upphetsade av denna lounge.
Köa 20 minuter för att komma in i Loungen, tok mkt folk.

Hade jag inte haft tillgång till centuriondelen hade jag lämnat direkt (2 pers när jag kom) men det verkade som det öppnade upp den till "alla" vid 10,00 eller så hade jag bara otur att 10st centurion kom samtidigt ...

Medioker frukost och ganska medelmåttig långsam service.

Ett besök kan man ju inte döma ut konceptet på men jag fatta av snacket i kön på vägen in att det var vanligt med långa köer för att komma in = underkänt.
Nja, det är bara det att Platinum blir seatade i ordinarie restaurangen före 10.00, sedan hamnar Platinum också i loungen när man kommer, med Centurion längst in i sin separata del bakom nästa vägg.
 

Dbodenfo

Medlem
Man ska ju inte hota Amex Loungen för att ha Michelin käk - men i jämförelse med annat på Arlanda och att det är inkluderat i årsavgiften på kortet ger för mig bra betyg. Jämför Amex Loungen med LH FCL blir ju missvisande - däremot att jämför med Menzies eller Norrsken så är det ett ganska enkelt val.

Senast jag var där var det pastan som var bäst. Flyger med 06:00 till MUC på fredag så blir väll bara en ToGo-påse denna gång.
 

Sir Lemon

Medlem
Man ska ju inte hota Amex Loungen för att ha Michelin käk - men i jämförelse med annat på Arlanda och att det är inkluderat i årsavgiften på kortet ger för mig bra betyg. Jämför Amex Loungen med LH FCL blir ju missvisande - däremot att jämför med Menzies eller Norrsken så är det ett ganska enkelt val.

Senast jag var där var det pastan som var bäst. Flyger med 06:00 till MUC på fredag så blir väll bara en ToGo-påse denna gång.
Eller jämföra med SAS Gold…. En kombo är bra 1. Drink hos SAS och 2. Mat och vin hos Pontus, följt av en Latte.
 
Toppen