Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

GOTBound

Medlem
Fick precis bekräftat att de INTE har förlängda öppettider från 1/11 (som ryktet gjort gällande).
Ryktet var ett svar på mail från AMEX by Pontus där de skrev följande:
Vi har alla dagar utom lördagar( då vi stänger tidigare.) sista beställningen 17:30 fram till sista oktober. Då kommer vi att ha öppet längre.

Någonting kom uppenbarligen i vägen som ändrade förutsättningarna.
 

JacobGBG

Medlem
Var på Pontus i torsdag och ett sällskap blev insläppt före mig precis när jag kom. Väntetid för mig ca 90 sek, så det verkar som om det främst är topparna som det kämpas med lite fortfarande.
 

Hachans

Medlem
Var på Pontus i torsdag och ett sällskap blev insläppt före mig precis när jag kom. Väntetid för mig ca 90 sek, så det verkar som om det främst är topparna som det kämpas med lite fortfarande.

Det är helt beroende av personalens dagsform. Min favorit är att man kan bli stående vid incheckningen i flera minuter, inom synhåll från såväl loungepersonalen som folket i vanliga restaurangen. Inget som helst acknowledgement på att de faktiskt sett en. I vissa fall känns det som att anstränger sig lite extra för att inte få ögonkontakt.
 

bvs

Medlem
Om du besöker en av Amex egna Centurionlounger så får du gå före kön om du är Centurion. Är det någon som vet om det gäller på Pontus också? Jag har aldrig varit där när det varit lång kö så jag har aldrig känt behovet men nu börjar det kännas lite mer aktuellt.
 

taxvalp

Medlem
Om du besöker en av Amex egna Centurionlounger så får du gå före kön om du är Centurion. Är det någon som vet om det gäller på Pontus också? Jag har aldrig varit där när det varit lång kö så jag har aldrig känt behovet men nu börjar det kännas lite mer aktuellt.

Jag har funderat i samma banor, men har svårt att se hur de skulle lösa det praktiskt. Senast jag var där var det lång kö och väntan - men jag hade förmånen att stå först och ingen gjorde ansatser att komma förbi. Som det ser ut nu så verkar det krävas en ”ursäkta, jag är Centurion”-run från slutet av kön och det lockar nog inte många…
 

Lord

Medlem
Har testat, det går inte. Borde inte vara så svårt med en enkel spärr utrustad med kortläsare samt en knapp inne i loungen för att påkalla service. Borde gå lätt att fixa entré på ”baksidan”.
 

Isak21

Medlem
Jag undrar om det inte skulle underlätta för alla om de införde något sätt för resenärer att avisera i förväg när man tänker komma så att de kan bemanna upp rätt.

Trist att först vänta länge i kö, sedan får man ändå vänta lång tid på mat / dryck osv.

Oförutsägbarhet på en sån fundamental nivå solkar ner värdet kraftigt på förmånen för min del.

<man borde inte behöva komma 3h innan avgång för att veta att man hinner med Pontus>
 
Toppen