Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Diskussion i 'Lounger' startad av palmen, 9 Maj 2017.

1. Herr Sjödin

Herr Sjödin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ner 95 procent på Arlanda – "Vi sitter helt bakbundna” - Travel News

"Krögaren Pontus Frithiof har fem verksamheter på Arlanda, bland dessa restaurangen Pontus in the Air och catering till privatflyg.

– Vi har ungefär 95 procents nedgång på Arlanda, säger krögaren Pontus Frithiof. Den enskilt jobbigaste faktorn är att vi inte kan göra någonting alls för att hjälpa oss själva ur det här – våra kunder är passagerarna och finns inga passagerare finns inga restauranggäster. På våra restauranger i stan kan vi vara innovativa, skapa nya erbjudanden, ordna take away och så vidare, men på Arlanda sitter vi helt bakbundna. Vi kan ju inte locka in några kunder från gatan direkt."

pep och Sir Lemon gillar detta.
  2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Herr Frithiof verkar vara den krögare som oftast gråter ut i pressen. Det lär vara samma situation för alla och ingen kommer få någon särbehandling, kändis eller inte.

Ludvig Skalme och Flyer722 gillar detta.
  3. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han håller iaf öppet trots låg beläggning. Heder åt Pontus.

John Rambo, Bankiren och EBGGOT gillar detta.
  4. Flyer722

Flyer722 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror ni det finns något avtal mellan amex och pontus som ”tvingar honom att hålla öppet”?

5. Herr Sjödin

Herr Sjödin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle inte bli förvånad om det finns en sån klausul på plats. Annars låter det mer rimligt att tillfälligt stänga, som många andra verksamheter på Arlanda redan gjort.

Frisk78 och Sir Lemon gillar detta.
  6. Hachans

Hachans Medlem

Måste finnas sätt att köra take out därifrån med till kontorsgäster och folk på frakten, tullen, polisen och alla andra som jobbar kring Arlanda. Om man nu vill vara innovativ. Eller sälj matlådor.

JNH, Sir Lemon, Remington Steele och 1 annan gillar detta.
  7. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det är läge för Amex att öppna upp Pontus som arrival lounge under corona pandemin. Dels för att hålla liv i loungen samt ge lite mervärde för kortinnehavarna.

Remington Steele, micke99, Frisk78 och 3 andra gillar detta.
  8. Lite svårt att se att det är AMEX som betalar för access till loungen att det är deras fel att Corona-viruset finns. Jag kan förstå att om någon har plockat ut ett PLAT eller CENTURION kort senaste halvåret med fokus på resande att det finns väldigt lågt värde av detta nu, men jag ser inte att AMEX borde ändra villkoren för Pontus av den anledningen.

Tycker däremot att man borde applådera att denna överhuvudtaget är öppen när allt annat som t.ex SAS lounger är stängda. Jag räknar åtta SAS avgångar samt en Lufthansa från Arlanda idag så varför har inte SAS både avgång och ankomstlounge för resenären? Annars får inget värde av sitt EBG/EBD

Om man inte nu får värde av ett PLAT eller CENTURION är det väl dags att säga upp det kan jag tycka.

adl.sthlm, Abbs, Bridgeman och 7 andra gillar detta.
  9. rosenstam

rosenstam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ”Long time, no see...”

John Rambo, Bankiren, Resenären och 2 andra gillar detta.
  10. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag var där i förrgår var det bara två andra bord upptagna. :( längtar tills det blir lite mer normalt igen.

Sir Lemon och rosenstam gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!