Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Ner 95 procent på Arlanda – "Vi sitter helt bakbundna” - Travel News

"Krögaren Pontus Frithiof har fem verksamheter på Arlanda, bland dessa restaurangen Pontus in the Air och catering till privatflyg.

– Vi har ungefär 95 procents nedgång på Arlanda, säger krögaren Pontus Frithiof. Den enskilt jobbigaste faktorn är att vi inte kan göra någonting alls för att hjälpa oss själva ur det här – våra kunder är passagerarna och finns inga passagerare finns inga restauranggäster. På våra restauranger i stan kan vi vara innovativa, skapa nya erbjudanden, ordna take away och så vidare, men på Arlanda sitter vi helt bakbundna. Vi kan ju inte locka in några kunder från gatan direkt."
 

Hachans

Medlem
Ner 95 procent på Arlanda – "Vi sitter helt bakbundna” - Travel News

"Krögaren Pontus Frithiof har fem verksamheter på Arlanda, bland dessa restaurangen Pontus in the Air och catering till privatflyg.

– Vi har ungefär 95 procents nedgång på Arlanda, säger krögaren Pontus Frithiof. Den enskilt jobbigaste faktorn är att vi inte kan göra någonting alls för att hjälpa oss själva ur det här – våra kunder är passagerarna och finns inga passagerare finns inga restauranggäster. På våra restauranger i stan kan vi vara innovativa, skapa nya erbjudanden, ordna take away och så vidare, men på Arlanda sitter vi helt bakbundna. Vi kan ju inte locka in några kunder från gatan direkt."
Måste finnas sätt att köra take out därifrån med till kontorsgäster och folk på frakten, tullen, polisen och alla andra som jobbar kring Arlanda. Om man nu vill vara innovativ. Eller sälj matlådor.
 

Senator

Moderator
Jag tycker det är läge för Amex att öppna upp Pontus som arrival lounge under corona pandemin. Dels för att hålla liv i loungen samt ge lite mervärde för kortinnehavarna.

Lite svårt att se att det är AMEX som betalar för access till loungen att det är deras fel att Corona-viruset finns. Jag kan förstå att om någon har plockat ut ett PLAT eller CENTURION kort senaste halvåret med fokus på resande att det finns väldigt lågt värde av detta nu, men jag ser inte att AMEX borde ändra villkoren för Pontus av den anledningen.

Tycker däremot att man borde applådera att denna överhuvudtaget är öppen när allt annat som t.ex SAS lounger är stängda. Jag räknar åtta SAS avgångar samt en Lufthansa från Arlanda idag så varför har inte SAS både avgång och ankomstlounge för resenären? Annars får inget värde av sitt EBG/EBD

Om man inte nu får värde av ett PLAT eller CENTURION är det väl dags att säga upp det kan jag tycka.
 

rosenstam

Medlem
e53083c4d842cb1434243d00e4dbff9d.png

”Long time, no see...”
 
Toppen