Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

igelkotten

Medlem
Det är ändå 31 december så kan tänka mig att det är lägre bemanning just idag, och eftersom vanliga menyn börjar serveras kl 10 kan det ha funnits flera bongar för köket att.lösa samtidigt. Dessutom har de väl serveringsgaranti till betalande kunder?
 

palmen

Moderator
Det är ändå 31 december så kan tänka mig att det är lägre bemanning just idag, och eftersom vanliga menyn börjar serveras kl 10 kan det ha funnits flera bongar för köket att.lösa samtidigt. Dessutom har de väl serveringsgaranti till betalande kunder?
Som jag skrev, helt ensam i loungen när jag anlände och 3 kunder i vanliga restaurangen. Finns inget försvar att servera andra personer i loungen mat före mig, speciellt som de beställt exakt samma mat.
Nu vet jag inte hur mycket folk det var i köket men 4 pers sprang i loungen under den timme jag var där. Maten var ju dessutom bara halvvarm vilket tyder på att den varit klar ett ganska bra tag, annars hade den troligtvis varit varm.
 

palmen

Moderator
Börjar seriöst undra hur stor andel av dina inlägg som innehåller någon typ av referens till öl.
Hade även varit statistiskt intressant att kunna urskilja andel negativa, neutrala och positiva inlägg om just öl.
Snart får jag köpa en speedbird för halva priset mot vad Pontus tar för en sleepy bulldog, då är allt bra igen.
Om man inte gör sin röst hörd när något inte är till belåtelse kommer ingen ändring heller att ske. Sitter man på SAS eller British Airways får man bra öl vilket jag är tacksam för.
 

igelkotten

Medlem
Som jag skrev, helt ensam i loungen när jag anlände och 3 kunder i vanliga restaurangen. Finns inget försvar att servera andra personer i loungen mat före mig, speciellt som de beställt exakt samma mat.
Nu vet jag inte hur mycket folk det var i köket men 4 pers sprang i loungen under den timme jag var där. Maten var ju dessutom bara halvvarm vilket tyder på att den varit klar ett ganska bra tag, annars hade den troligtvis varit varm.

Det finns ju dock en ursakt. Och det ar att de tre personerna i restaurangen omfattas av Pontus tidsgaranti, dvs mat inom 14 minuter eller sa ater de gratis. Detsamma galler ju inte for dig. For just Pontus in the air tror jag avvagningen ar ankel.

Jag har last om dina inlagg, och det ar inte sarskilt tydligt huruvida du ar missnojd med att gasterna i restaurangen fick serverat fore dig, eller om det var sa att andra personer kom in i loungen efter dig, bestallde och fick sin mat fore dig. Utifall jag missforstatt dig.
 

Senator

Moderator
Men tillräckligt oupptagen för en att lämna en sådan cliffhanger!

Så nu har jag fått mitt läget i solstolen medan sambon är iväg med Mini. Jag behövde leta fram min email-konversation med Lena. Så här sammanfattar hon frågan om servetter och lite annat:

1. Det har varit leveransproblem från leverantören under högtiderna som har gjort det svårt att få fram servetter. Lena skriver dock också:

2. ”Det vi har förändrat på platina delen är, mellan 05-08 så står yoghurt, smörgås uppdukat vid varje kuvert och korgar ute med croissant . Allt för att det ska gå lite fortare om gästen har bråttom. Sen har vi en termos ( tyvärr har båda tappats i golvet) med brygg kaffe till dem som har vill ha en snabb kopp eller hellre föredrar svart kaffe. Efter klockan 8 så återgår vi till normal läge och serverar frukosten.”
Det innebär att det kommer vara pappersservetter till frukost under tiden där kunderna vill ha snabb service.

3. Killen som hyllades och beskrevs som ”lång och mörk” heter Mattias och är sedan augusti driftschef på Pontus. Mycket roligt att läsa om den positiva feedbacken hälsas det.

Till slut hälsar Lena alla kunder som hänger här på BC ett riktigt Gott Nytt År och välkomna tillbaka till loungen under 2020.
 

palmen

Moderator
Det finns ju dock en ursakt. Och det ar att de tre personerna i restaurangen omfattas av Pontus tidsgaranti, dvs mat inom 14 minuter eller sa ater de gratis. Detsamma galler ju inte for dig. For just Pontus in the air tror jag avvagningen ar ankel.

Jag har last om dina inlagg, och det ar inte sarskilt tydligt huruvida du ar missnojd med att gasterna i restaurangen fick serverat fore dig, eller om det var sa att andra personer kom in i loungen efter dig, bestallde och fick sin mat fore dig. Utifall jag missforstatt dig.
När folk ute i restaurangen fick mat har jag ingen aning om. Det är sällskapen som kom till loungen efter mig, beställde samma mat som mig och fick den innan jag stör mig på. Framförallt som jag gjorde det väldigt klart att jag hade lite tight med tid och var tvungen att lämna 1030 och skulle hinna äta upp. 12 minuter räckte precis för att få i sig maten som tur var. Jag kom till loungen 0930 och var enda gästen då, tycker inte det borde varit direkt svårt att se till att jag fick maten först då.
 

Matore

Medlem
Jodå, det var tygservetter, de kom fram till lunchen (även om jag inte fotade just servetten). Har man fått tygservetter till frukost innan?
Visa bifogad bild 102407

Jag var för övrigt helt själv i loungen vid 0930-tiden.
Visa bifogad bild 102408

Tyvärr måste man fortfarande betala för vettig öl.
Visa bifogad bild 102409

Måste ändå ifrågasätta hur det sköter allt, var as om sagt helt ensam och beställer köttbullar. Informerar att jag har bråttom då jag senast måste lämna 1030. Mina köttbullar levereras 1018, andra gäster har redan fått sin mat, bland annat köttbullar... Varför tar det 18 minuter att få ut mat till första kunderna?
Häromdagen fick vi vänta 40 minuter (!) på maten. Och när den kom var det fel mat... Helt ensamma i loungen. Trots att det var Lena som bossade och som vad om ursäkt tre gånger. Och så har tyvärr varit förut flera gånger. Servicen på Pontus är och har alltid varit ojämn.
Ju mindre folk desto sömnigare kock...
 
Toppen