Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

mha321

Medlem
Det är ingen som har sagt det är orättvist. Däremot konstateras det att det måste vara ett fruktansvärt dåligt business case att ha en lounge där du inte kan seata alla och hellre skickar iväg folk än fixar plats. Och att det är ganska idiotiskt att ha en tom Centuriondel när man har folk som väntar eller vänder i dörren.

Det framkommer också hur dålig servicen har blivit, att personalen inte ser en, hur långa väntetiderna är.

Men inte någonstans har någon skrivit att det är orättvist.

Men som sagt, man måste tjäna bra pengar om man har råd att skicka iväg kunder.

Detta är väl ganska likt tex sas gold lounge. De skickar ju också iväg potentiella kunder som inte har guldkort (jfr centurion kort I detta fall). Och det är nog ingen som hävdar att sas tjänar bra med pengar :)

Det är snarare så att man med Pontus centurion lounge har skapat ett ordentligt mervärde för innehavare av centurion. De är numera i princip garanterade en ordentlig sittplats i en lugn lounge, till skillnad från innehavare av mass-market platinum. Det räcker säkert inte till ensamt som anledning för någon att välja centurion istället för platinum, men det är en av många fördelar som finns med det kortet.
 

Hachans

Medlem
Detta är väl ganska likt tex sas gold lounge. De skickar ju också iväg potentiella kunder som inte har guldkort (jfr centurion kort I detta fall). Och det är nog ingen som hävdar att sas tjänar bra med pengar :)

Det är snarare så att man med Pontus centurion lounge har skapat ett ordentligt mervärde för innehavare av centurion. De är numera i princip garanterade en ordentlig sittplats i en lugn lounge, till skillnad från innehavare av mass-market platinum. Det räcker säkert inte till ensamt som anledning för någon att välja centurion istället för platinum, men det är en av många fördelar som finns med det kortet.

Nja, inte riktigt jämförbart. Har aldrig sett någon som har rätt biljett/status att komma in i loungen bli stoppad. Det må vara trångt och jävligt, men ingen har blivit stoppad. Affärsmodellen är ju också annorlunda, Pontus får ju garanterat betalt per kuvert, medan SAS inte får det utan driftar det med hjälp av underentreprenör.

Ja, mervärdet för Centurioninnehavare är säkert stort. Men med hyrorna på Arlanda som det alltid knorras om är det konstigt att man inte nyttjar ytorna bättre. Men man har säkert räknat på det och enstaka Centurion som dräller in några gånger om dagen genererar säkert med pengar för Pontus än 30-40 Platinum som roterar in och ut. Och de som jag har sett sitta i Centurion skulle jag gärna undvika dela med, skräniga sällskap på tio personer - nej tack.

Igår fick jag anledning att gå in och kolla på marknadsföringen av loungen i sociala medier. Och där har man hela tiden fram till någon månad innan delen öppnat pratat om en utbyggnad av hela loungen, hur mycket mer plats det skulle bli för alla osv, men helt plötsligt ändrar man till bara Centurion. Jag undrar vad som hände där.
 
Javisst, det är klart. Jag tänkte mer på att skaffa kortet gratis i tre månader utan tanke på att behålla det efter gratismånaderna.
Det är nog en hel del. Det är som att skaffa ett kontantkort från Halebop utan tanke på att använda det, för att få EuroBonuspoäng. Och det finns ju många såna tips här på BC. :)
 

taxvalp

Medlem
9F59271B-3002-4C0A-AF2D-F4893F1EB2CC.jpeg
Ny meny idag!
[GALLERY=][/GALLERY]
 

Hafermann

Medlem
Planen för helgen är upplagd.
GT, köttbullar, Carlsberg och en inte oansenlig mängd chokladbollar.
Eller så stannar jag på T4loungen. Eller ändå inte....
 
Toppen