mha321
Medlem
Det är ingen som har sagt det är orättvist. Däremot konstateras det att det måste vara ett fruktansvärt dåligt business case att ha en lounge där du inte kan seata alla och hellre skickar iväg folk än fixar plats. Och att det är ganska idiotiskt att ha en tom Centuriondel när man har folk som väntar eller vänder i dörren.
Det framkommer också hur dålig servicen har blivit, att personalen inte ser en, hur långa väntetiderna är.
Men inte någonstans har någon skrivit att det är orättvist.
Men som sagt, man måste tjäna bra pengar om man har råd att skicka iväg kunder.
Detta är väl ganska likt tex sas gold lounge. De skickar ju också iväg potentiella kunder som inte har guldkort (jfr centurion kort I detta fall). Och det är nog ingen som hävdar att sas tjänar bra med pengar
Det är snarare så att man med Pontus centurion lounge har skapat ett ordentligt mervärde för innehavare av centurion. De är numera i princip garanterade en ordentlig sittplats i en lugn lounge, till skillnad från innehavare av mass-market platinum. Det räcker säkert inte till ensamt som anledning för någon att välja centurion istället för platinum, men det är en av många fördelar som finns med det kortet.