Senaste nytt

Amex - Lounge on the go, även med SAS Amex Elite under 2021

Olle K

Medlem
Det står att det gäller på Espresso House - Landvetter (utrikeshallen). Vilken av dem är utrikes? Eller bara när man reser utrikes?
 

Maja

Medlem
Har aldrig nyttja Lounge on the go och skulle behöva lite hjälp.

har en kommande flygning, GOT-ARN-LHR på en genomgående biljett.

kan jag nyttja detta erbjudande på Landvetter och sedan även på Arlanda igen? Eller skulle detta räknas som om jag nyttjat det två ggr på en dag och att jag åker på kostnaden á 300kr för det andra besöket på Arlanda? En biljett, men två segment.

Ni som nyttjat detta förr, vad gäller för mig här?
 

palmen

Moderator
Har aldrig nyttja Lounge on the go och skulle behöva lite hjälp.

har en kommande flygning, GOT-ARN-LHR på en genomgående biljett.

kan jag nyttja detta erbjudande på Landvetter och sedan även på Arlanda igen? Eller skulle detta räknas som om jag nyttjat det två ggr på en dag och att jag åker på kostnaden á 300kr för det andra besöket på Arlanda? En biljett, men två segment.

Ni som nyttjat detta förr, vad gäller för mig här?
Har inte testat själv men min tolkning är att det definitivt skulle räknas som att du nyttjar erbjudandet 2 ggr samma dag och därmed ska betala för det andra. Står inga undantag att det inte skulle tolkas så för att man är på två olika ställen.
 

henke12

Medlem
Har aldrig nyttja Lounge on the go och skulle behöva lite hjälp.

har en kommande flygning, GOT-ARN-LHR på en genomgående biljett.

kan jag nyttja detta erbjudande på Landvetter och sedan även på Arlanda igen? Eller skulle detta räknas som om jag nyttjat det två ggr på en dag och att jag åker på kostnaden á 300kr för det andra besöket på Arlanda? En biljett, men två segment.

Ni som nyttjat detta förr, vad gäller för mig här?
Hmm,
Om du kör Amex Elite,
Är det verkligen lounge on the go på GOT också?
Jag trodde det bara gällde Pontus @ ARN
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Maja

Medlem

Sir Lemon

Medlem
Tack @palmen för tolkningen. Ska fundera om vi kommer hinna förbi Pontus eller om vi får nöja oss med Espresso House.

Vad erbjuds hos Pontus på em/kvällen? Och ännu viktigare när stänger Pontus? Stämmer det att det är kl 20?


Är Espresso House på GOT.

Lounge on-the-go på flygplatsen | Kundservice | Amex Sverige
Jag känner ngn som testat först GOT och sedan Pontus tre ggr vid olika tidpunkter och inte blivit debiterad. Reglerna finns dock.
 

JNH

Medlem
Har någon fått med sig en så kallad ”wrap” från Pontus senaste tiden? Jag har hittills endast gått därifrån med kyckling/caesarsallad, men börjar nog bli sugen på att prova något annat.
 
Toppen