Amex - Lounge on the go, även med SAS Amex Elite under 2021

Diskussion i 'Kreditkort' startad av palmen, 21 December 2020.

1. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det var uppe i nån tråd i början av juli när erbjudandet kom. Men det är ju trevligt att bli överraskad i stället!!

Johan Gott gillar detta.
  2. mackan33

mackan33 Medlem

Skaffa appen Amex Experiences om du inte har den, och slå på notiser...

Johan Gott gillar detta.
  3. Mattias7205

Mattias7205 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dum Fråga: Skall ut och flyga för första gången på drygt 1 år och har SAS amex elite. Får man on the go även om man flyger med Norwegian eller måste man flyga med SAS ? Det står bara i villkoren att man visar sitt boarding kort + elitekortet.

Sir Lemon gillar detta.
  4. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns mig veterligen inga krav på vilket flygbolag man reser med för att nyttja Amex-förmånerna

Mattias7205, Johan Gott och Sir Lemon gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju det som är poängen med en AMEX-perk, att det räcker med AMEX-kortet, oavsett flygbolag.

Ilmu90, Mattias7205, Johan Gott och 2 andra gillar detta.
  6. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag nu förstått det här kan jag med Elite hämta ut en påse på Pontus på Arlanda om jag har boarding kort på avgående flyg?

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, se Experiencesappen från Amex

Står inte att man måste ha boardingkort men det är underförstått. Räcker inte med att resa med flygbuss från Arlanda.

Screenshot_20211006-121248_Experiences.jpg

8. mha321

mha321 Medlem

Ska inte räcka åtminstone. Men kontrollerar de? Jag har bara testat det ett par gånger och det har aldrig varit någon kontroll. Man kommer väl inte in på t5 utan att ha något boarding kort men det borde gå att hämta en vid arrival?

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De är kanske mindre nogräknade med påsen jämfört med tillträde till själva loungen. När för många Arlandaanställda/ankommande började luncha "gratis" med ett Platinumkort för 600:-/mån så införde de kontroll av boardingkort.

10. DanielKif

DanielKif Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har behövt visa biljetten varje gång jag hämtat påsen.

mha321, palmen och fcx gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!