Amex kopplat i Paypal

Diskussion i 'Kreditkort' startad av ekf, 2 April 2021.

1. nissegb

nissegb Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att den enbart gäller nya kort dvs de som ansluts på nytt. Mitt förra kort fungerade också felfritt för ett par veckor sedan. Sen fick jag mitt nya ort och när jag skulle ansluta det så sa det stopp.

2. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ett kort som funkade fel fritt fram tills årsskiftet. Så har nog inte bara med nytillagda kort att göra.

banditan och Canadien gillar detta.
  3. NotRyan

NotRyan Medlem

Jag anslöt mitt gamla betal-Premium efter årsskiftet, och det funkar att betala med, så kan det ha att göra med nyutfärdade kort?.

4. MLG55

MLG55 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde precis ett köp via paypal på mitt Elit...fungerade problemfritt.

5. banditan

banditan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror vad som menas med nyutfärdade.... Jag har haft mitt nuvarande sedan juli 2020. Funkade felfritt med PayPal fram till nyår, då började strulet.
    Min mans kort är något år äldre, det funkar utan problem.

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, kort som redan är inlagda har jag inte haft problem med. Det är att lägga in det nya Amex som kom för nån vecka sedan.

nissegb gillar detta.
  7. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som datapunkt.
    Jag lade till mitt kredit-Amex Premium och genomförde ett köp den 4/2.

Canadien gillar detta.
  8. Apisto

Apisto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt Amex Premium funkade ett litet tag till jag bytte till Elite, men sen dess så har jag inte heller nu ngt amex som funkar. Amex support pekar på Paypal, och Paypal säger testa igen, det borde funka...
    Skaffade mitt Amex Premium i mars, så det var ju nyutfärdat, men funkade ändå tills bytet.

9. rsimon

rsimon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag handlade i går, 12/4 med mitt sedan tidigare inlagda SAS Amex Elite utan problem.

10. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till skillnad från tidigare så "lyckas" jag nu att lägga till kortet via Paypal-appen, alla steg gås igenom, jag får besked om att kortet är tillagt och det kommer en notis där jag kan välja att sätta kortet som standard-betalmetod... men när jag klickar på den visar det sig at kortet inte alls blivit tillagt.
    Provar jag via hemsidan så beter det sig som tidigare...

Adba och Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!