Amex kopplat i Paypal

Diskussion i 'Kreditkort' startad av ekf, 2 April 2021.

  1. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon mer än jag som råkat ut för att Amex-kortet försvunnit från Paypal-kontot de senaste dagarna?

    Mitt verkar som att det försvann vid månadsskiftet. Försöker jag lägga till det igen så kommer jag igenom hela autenticeringsprocessen till efter Amex sms-verifiering, men sedan får jag upp ett felmeddelande från Paypal om att de inte kunde verifiera att kortet tillhör mig. Jag har naturligtvis provat flera gånger utspritt i tid utan bättre resultat.

    Vid kontakt med Paypals support så skyller de på Amex, och hos Amex skyller de på Paypal. Så därför undrar jag om det är någon mer än mig som upptäckt samma sak de senaste dagarna.
     
  2. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick du ngt mail eller meddelande om detta eller märkte du det när du var inne på kontot alt skulle betala med paypal/Amex? :rolleyes:
     
  3. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Inget mail eller någonting alls... jag märkte det när jag skulle handla lite på Ebay... har ett annat köp som gått genom Paypal tidigare i veckan, så det var allt lite snopet...
     
    Mr Basic gillar detta.
  4. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Kollade på mitt paypal-konto nu och måste erkänna att jag inte minns hur det ska se ut? :oops: Inget såg iaf konstigt ut och mitt Amex är ”favoritbetalningsmetod”, är det ”kopplat” då? :rolleyes: Har inget annat kort anslutet till paypal ska tilläggas.

    Edit. senast jag betalade med paypal+Amex var i början av februari.
     
    ekf gillar detta.
  5. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, då är det nog rätt hos dig. Grattis :) ... Jag har också bara mitt Amex kopplat där i normala fall, men nu är det borta ur listan. Fick koppla mitt Curve nu för att få igenom köpet.. det gick ju i alla fall
     
    Mr Basic gillar detta.
  6. Fredde18

    Fredde18 Medlem

    Ort:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle byta kort efter att ha uppdaterat från premium till Elite med den kampanjen. Fick då samma meddelande som du om att dom inte kunde bekräfta personen. Känns som nån krock i tvåfaktorsautentiseringen.
     
    ekf gillar detta.
  7. Kollade precis och båda mina AMEX finns kopplade i appen. Kan det vara i samband med att Paypal appen uppdaterades nyligen?
     
  8. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det säger min analys också. Skönt att höra att det inte bara var jag som är drabbad, även om det är trist för dig såklart.
     
    djmanosv gillar detta.
  9. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, AMEX säger att felet är hos PayPal. PayPal säger vi vet inte men ska kolla på det.
     
  10. banditan

    banditan Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Haft samma problem sen årsskiftet ungefär, då nya betaldirektivet verkar ha införts hos PayPal. Kortet finns autentiserat hos Paypal men går inte att handla med.
    Amex och PayPal pekar finger åt varandra och inget händer i sak. Har tappat räkningen på hur många gånger jag kontaktat dem....
     
    Fredde18 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×