Senaste nytt

Sarasresa

Medlem
Jag skaffade precis ett Amex, och tänkte jag skulle dra nytta av kampanjen att få 20000p om man uppgraderar från classic till nästa steg. Men, såklart kom kortet försent så jag fick inga extrapoäng.... Surt. Undrar nu, ni som har koll - vilka kampanjer brukar de ha? Kan det tex bli poängbonus om man skaffar ett extrakort? Är det värt att vänta med att uppgradera om det kommer en ny kampanj? Vill ju inte bli blåst på konfekten igen. :(
 

FilipJ

Medlem
Uppgraderingskampanjerna är ett ganska nytt påhitt, är min uppfattning. Det är dock inte särskilt längesedan de senast hade en. Återkommer de med en liknande skulle jag gissa på att det blir i höst, baserat på när den senaste var.

Extrapoäng för att skaffa extrakort har jag aldrig hört om. Att bli värvad av någon (finns länkar här på forumet) ger dig 12.000 poäng om du skaffar premium nu och uppfyller de övriga kraven.
 

Canadien

Medlem
Innan uppgraderingarna var det värvningar som gav mer poäng. Man kunde t ex värva en kompis mot att denne fick värva dig till det högre kortet. På så sätt kunde man dra in lite poäng när man ville byta korttyp.
 

Jim_

Medlem
Att bli värvad av någon (finns länkar här på forumet) ger dig 12.000 poäng om du skaffar premium nu och uppfyller de övriga kraven.
Min erfarenhet av att skaffa ett kort till via värvning är att man behöver väntar minst 6 månader mellan korten. @Sarasresa, du skulle kunna värva respektive eller nära och kära och båda få poäng, 12000 vardera om det är premium och 6000 för classic.
 

igelkotten

Medlem
Uppgraderingskampanjerna är ett ganska nytt påhitt, är min uppfattning. Det är dock inte särskilt längesedan de senast hade en. Återkommer de med en liknande skulle jag gissa på att det blir i höst, baserat på när den senaste var.

Extrapoäng för att skaffa extrakort har jag aldrig hört om. Att bli värvad av någon (finns länkar här på forumet) ger dig 12.000 poäng om du skaffar premium nu och uppfyller de övriga kraven.

Japp svenska Amex har aldrig haft extrapoäng för att skaffa extrakort (så länge jag varit kund iaf), till skillnad från Amex i många andra länder där extrakort = enkla poäng.
 
Toppen