Senaste nytt

Amex inför "inaktivitetsavgift"

intuition

Medlem
Fick mail om ändringar 1/9 2022:
"Ytterligare införs en inaktivitetsavgift på 200 kr om ditt konto har varit inaktivt under 12 sammanhängande månader."

I medlemsvillkoren definieras aktivitet som minst en transaktion på kortet, dvs värvningar räknas inte.
Jag antar att Amex tycker att det finns för många SAS Amex Classic (utan årsavgift) som har för liten aktivitet.
 

M.K

Medlem
Ja det klart, många som nedgraderar till dessa för att t ex ha kvar årstalet i sitt medlemsskap. Jag nedgraderade också mitt Elite då viruset kom och använde aldrig mitt Classic innan jag uppgraderade till Premium med årets vårkampanj. Jag tror att det ligger många inaktiva kort och skräpar i byrålådorna.
 
Ja det klart, många som nedgraderar till dessa för att t ex ha kvar årstalet i sitt medlemsskap. Jag nedgraderade också mitt Elite då viruset kom och använde aldrig mitt Classic innan jag uppgraderade till Premium med årets vårkampanj. Jag tror att det ligger många inaktiva kort och skräpar i byrålådorna.

Många som nu kommer köpa ett frimärke per år :)
 

Mr Basic

Medlem
Fick mail om ändringar 1/9 2022:
"Ytterligare införs en inaktivitetsavgift på 200 kr om ditt konto har varit inaktivt under 12 sammanhängande månader."

I medlemsvillkoren definieras aktivitet som minst en transaktion på kortet, dvs värvningar räknas inte.
Jag antar att Amex tycker att det finns för många SAS Amex Classic (utan årsavgift) som har för liten aktivitet.
Tack för tipset. Jag är en av de som har ett Classic liggande…:oops:
Dags att avsluta.
 

Hachans

Medlem
Många som nu kommer köpa ett frimärke per år :)

Frimärke? Jag tänkte jag skulle köpa något med ett annat kort från IKEA, lämna tillbaka det och ta refunden på amexkortet. Måste ju räknas som aktivitet?

(För säkerhets skull, jag är spydig i inlägget och kommer inte göra något sånt men jag tycker detta är ett desperat knep från bolaget, har de det så svårt?)
 

M.K

Medlem
@NotRyan Jag gör det så gärna, betalar in 6602:- nästnästa faktura så är det klart ett år med räkningarna. Skönt slippa 299 998 i spend snart. :D
 
Toppen