Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

vics

Medlem
Hej! Är det någon som sitter på information om krediten syns vid UC på det nya Amex Platinum kreditkortet? - Logiskt att det bör göra det, jag vet.
Men skulle gärna vilja ha bekräftelse på att det verkligen syns där.

Tack.
 

Myllys35

Medlem
Hej! Är det någon som sitter på information om krediten syns vid UC på det nya Amex Platinum kreditkortet? - Logiskt att det bör göra det, jag vet.
Men skulle gärna vilja ha bekräftelse på att det verkligen syns där.

Tack.

Endast utnyttjad kredit dök upp för min del när jag hade ett nytt Amex Premium (alltså samma som för betalkorten), men då hade jag inte haft det nya kortet särskilt länge...
 

Direktorn

Medlem
Står ingenstans i erbjudandet att man får en startpott på 200k MR Rewards eller liknande? Om jag ska byta vill jag ha der annars är det inte värt krånglet.
 

vics

Medlem
Endast utnyttjad kredit dök upp för min del när jag hade ett nytt Amex Premium (alltså samma som för betalkorten), men då hade jag inte haft det nya kortet särskilt länge...

Tack för ditt svar.

Alright. Ja, det borde väl bli något sådant att endast använd kredit dyker upp. Speciellt nu när vissa, som tidigare har haft en spend flera hundra tkr /månad övergår till Platinum kreditkort. Har svårt att se att Amex skulle ha en inrapporterad fast limit på dessa tillexempel i UC.
 

Airman

Medlem
Men ska man hålla på sådär så kan man ju börja erbjuda Centurion som kreditkort också, öppet för alla att kunna ansöka om. Förut fanns det ju ändå en viss glans i att ha t.ex ett Platinum. Nu har det samma status som ett SEB Mastercard ungefär. Vilket väl får ses som ett misslyckande från Amex.

Det enda som betalkortet saknar i jämförelse med kreditkortet nu är ju en förutbestämd kreditgräns. Vilket visserligen är bra men knappast fördelaktigare.

Kreditkortet har/eller kommer även få Fast Track på Arlanda. Värt rätt mkt men som inte kommer erbjudas betalkortsanvändaren.

Ser inte info på hemsida om fast track på Arlanda. Har du "hört nåt" eller finns det nedpräntat någonstans? Vore ju en klar fördel om man inte lyckas komma upp i guldkort via SAS. :)
 

jerixon

Medlem
Nu när jag tänker efter så lär det bli nya kortet efter sommaren oavsett hur växlingen till SPG ser ut i framtiden.
3x poängen utmlands ger ju riktigt bra utdelning till Flying Blue som är mitt huvudprogram dessutom.
Att vid köp utomlands få 30 Flying Blue miles per 100 kr är ju guld värd i ett program där det annars är svårt att samla mycket poäng.
Hur ser ni som flyger mkt British Airways på värdet att växla till Avios med nya 3x in tjäningen?
 

Zfarnor

Medlem
Där har du fel då tex. Amex Platinum nu vid köp utomlands ger mer poäng än SAS Amex.
Har du dessutom Flying Premium via Mastercard och vill flyga SAS så tycker jag Platinum är ett bra alternativ.
Som sagt, jag har både Amex Platinum, Elite och Premium..... så jag har lite koll varje fall ;)
 
Toppen