Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

nissefalk

Medlem
Nyhet per mejl idag.

"
Varför genomför vi en förändring av dina kortförmåner?
2017 lanserade vi SAS Amex Elite som kreditkort och slutade samtidigt sälja betalkortsprodukten. Portföljen av kreditkort är nu mångdubbelt större och vi har därför beslutat oss för att successivt fasa ut SAS Amex Elite betalkort. Detta för att vi ska kunna fokusera på att vidareutveckla de produkter som är mest efterfrågade.

Fr.o.m. den 1 januari 2019 sänker vi därför din intjäning från 20 till 15 SAS EuroBonus Extrapoäng per 100 kr"


"Vad tjänar du på att byta till nya SAS Amex Elite?
Du behåller 20 Extrapoäng per 100 kr och dina övriga nuvarande förmåner.
Vi bjuder dessutom på medlemsavgiften första 3 månaderna (värde 1 005 kr).

Se nedanstående jämförelse om du vill veta mer om skillnaderna mellan de två produkterna."

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Gusthild

Medlem
Mitt platinum börjar nu efter några år bli rätt slitet. Måste nästan alltid gnida chippet innan jag använder kortet.
Men hur blir det då om jag beställer ett nytt kort? Det vore ju märkligt om jag fick ett kreditkort istället för betalkort då de inte har något avtal med mig där ränta ingår.
 

agehall

Medlem
Mitt platinum börjar nu efter några år bli rätt slitet. Måste nästan alltid gnida chippet innan jag använder kortet.
Men hur blir det då om jag beställer ett nytt kort? Det vore ju märkligt om jag fick ett kreditkort istället för betalkort då de inte har något avtal med mig där ränta ingår.
Då tar vi det här igen - bara för att du byter fysiskt kort byter du inte produkt. Det har diskuterats flera gånger om.
 

Gusthild

Medlem
Förlåt, men 15 sidor en fredagkväll klockan 10 är lite väl att kräva! Kanske var lite lat, men jag tror ni förstår!
 

dave.s

Medlem
Jag undrar hur man gör för att få bonuspoäng vid byte från betalkort till kreditkort? Finns ingen info om det från Amex håll men verkar vara vanligt här i tråden.

Ska man bjuda in sig själv eller be någon bjuda in - och alltså göra en nyansökan framför att använda amex maknadskommunikation?

Förvirrad.
 

Berglund

Medlem
@dave.s att bjuda in sig själv är inget jag hade rekommenderat. Du vill inte riskera att bli avstängd. Däremot kan du bli värvad av någon annan, exempelvis av någon av månadens värvare i den här tråden:
Amexvärvning genom Businessclass | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Du väljer själv värvare, klickar på länken och därefter kan du klicka på den vita knappen "välj ett annat Kort" och därefter själv styra vilket av Amexkorten du vill ha. Då får du nykundserbjudandet, som Amex kallar det.
 

dave.s

Medlem
@dave.s att bjuda in sig själv är inget jag hade rekommenderat. Du vill inte riskera att bli avstängd. Däremot kan du bli värvad av någon annan, exempelvis av någon av månadens värvare i den här tråden:
Amexvärvning genom Businessclass | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Du väljer själv värvare, klickar på länken och därefter kan du klicka på den vita knappen "välj ett annat Kort" och därefter själv styra vilket av Amexkorten du vill ha. Då får du nykundserbjudandet, som Amex kallar det.


Ok, där ser man. Tack för info!

Sjukt att man måste hålla på så istället för att Amex bara kan ge kunder som de skapar massa strul för lite poäng vid updates. Det borde vara en del av erbjudandet.
 
Toppen