Amex har tagit bort betalkorten

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Rasmus_Gullberg, 18 April 2018.

Tags:
  1. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar som de norska SAS Amex-korten som tidigare var kreditkort utgivna av DnB snart blir betalkort utgivna av American Express.

Om nye Amex-kort (New Amex)

Last edited: 6 September 2018
  2. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan Amex "tvinga" mig att byta mitt SAS AMEX Premium betalkort till kredit nästa gång det är dags att byta kort?
    Kan alldeles för lite om det här :(

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    De kan säkert göra det, men inte varit så tidigare för de som fått nya kort. Kommer dock en hel del erbjudanden om att byta till de nya korten.

WTP gillar detta.
  4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Byta kort? Du avgör själv när du byter kort, förutsatt att AmEx inte säger upp avtalet från sin sida.

Att du råkar få ett nytt plastkort med jämna mellanrum har inget med din korttyp/avtal att göra.

Mr Basic, Ricci och WTP gillar detta.
  5. WTP

WTP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för förklaringen.

6. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan de säkert göra, men de skulle förmodligen förlora många kunder på det. Jag vill inte ha platinum eller elite kreditkort. Jag gillar mina betalkort.

7. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med tanke på att produkten inte längre kan nytecknas, tror jag att det bara är en tidsfråga innan de kommer meddela att betalkortsprodukten kommer att avslutas vid tidsperiod X, Y och Z. Men tills vidare fortsätter de att existera sida vid sida.

Mattias Holmén gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror faktiskt man kommer låta dem självdö - ser inte incitamentet för AmEx att tvinga över kunder på kreditkortsprodukterna.

9. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex har tagit bort betalkorten | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag håller med, ett mycket litet incitament. Dock infinner sig vid något tillfälle gränsen för när det inte alls lönar sig med två separata system med både betalkort och kreditkort och då utgår jag från att de förstnämnda kommer stängas ned.

Jane Insane gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, någon gång kommer säkert betalkortsprodukten att avslutas, men jag tror inte vi behöver oroa oss för det närmaste åren.

Berglund och Remington Steele gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!